קמטים זה משהו שיגיע לכולם בסופו של דבר ואין טעם להתכחש לזה. אמנם אי אפשר לעצור את ההזדקנות, אבל אפשר להאט אותה ולהפחית את מספר הקמטים. ישנם מספר מזונות שלדברי רופאי עור אכילתם תורמת להיווצרות קמטים ועל כן מומלץ להימנע מהם.

חידה לגאונים שביניכם: הזיזו רק גפרור אחד כדי לפתור את המשוואה הזו
לא רק דבש: התרומה המשמעותית של הדבורים לתזונת האדם

סוכר מזוקק: מזונות כמו ממתקים, עוגיות ומשקאות מוגזים עלולים לגרום לקמטים. לדברי רופאי עור, סוכר הוא אחד התורמים הגדולים ביותר לקמטים, מכיוון שהוא פוגע בסיבי קולגן. קולגן הוא חלבון חשוב בעור שעוזר לו להישאר גמיש וחזק. אם רמת הקולגן שלכם נמוכה, העור יתחיל להתקמט. לכן, אם אתם רוצים להרחיק קמטים, כדאי שתתרחקו מסוכר.

מוצרי חלב: מוצרי חלב מסוימים מכילים הרבה שומנים רוויים שגורמים להזדקנות נראית לעין של העור. לדברי רופאת העור ד"ר ג'סיקה קרנט, "מחקרים מראים שהתזונה המערבית הסטנדרטית מורכבת בעיקר מבשר ומוצרי חלב, עשירה בכולסטרול, אין בה סיבים תזונתיים והיא גורמת לעור להזדקן מהר יותר".

מוצרי חלב (צילום: אינג'אימג')
מוצרי חלב (צילום: אינג'אימג')

בשר מעובד: בשר מעובד עליו נמנים נקניק, נקניקיות, המבורגר, בייקון ועוד הוא מלא בנתרן, חומר שיכול לגרום לשקיות מתחת לעיניים. נוסף על כך, הוא מכיל חומרים משמרים שגורמים לרמות הקולגן בעור לרדת, וכמו שכתבנו קודם, אם רמת הקולגן יורדת, זה מתבטא בקמטים על פני העור.

לכן, אם אתם רוצים לשמור על העור שלכם חף מקמטים, נסו להימנע ממזונות אלה.