מבין כל הארוחות ביום, ארוחת הבוקר עשויה להיות זאת שבעזרתה הכי קל להוריד במשקל. רובנו לא נסחפים לאכול מנות גדולות של מזון בארוחה הראשונה שלנו ביום, בהשוואה לארוחת צוהריים או ערב. מזונות בריאים ודלי קלוריות כמו דגנים מלאים מופיעים באופן קבוע ברוב שולחנות ארוחת הבוקר.

בעל הבית השתגע: המלונות בישראל במבצע חסר תקדים, האתר קרס
התיעוד המטריד שמסעיר את העולם: צפו באופניים שנוסעים מעצמם

דגנים מלאים עשירים בסיבים, ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון, מה שהופך אותם לבחירה מצוינת למי שמעוניין לרדת במשקל.

אלה ארבעת דגני הבוקר המלאים שיכולים לסייע לירידה במשקל ולשיפור הבריאות הכללית:

1. שיבולת שועל: שיבולת שועל היא חומר מזין חשוב כשמדובר בירידה במשקל. היא עשירה בסיבים מסיסים, במיוחד בטא-גלוקן, שעוזרים לעכב את הזמן שלוקח לקיבה לרוקן מזון, מה שמעניק תחושת שובע לפרקי זמן ארוכים יותר. שיבולת שועל גם עוזרת לקדם את שחרורו של פפטיד YY, הורמון המיוצר במעיים בעת האכילה ומסייע לספק תחושה של שובע לאחר הארוחה, מה שגורם לאדם לצרוך פחות קלוריות ולרדת במשקל.

שיבולת שועל (צילום: אינג'אימג')
שיבולת שועל (צילום: אינג'אימג')

2. קינואה: קינואה מכונה לעתים קרובות "דגן על" בשל התוכן התזונתי המרשים שלה. היא מכילה את כל תשע חומצות האמינו החיוניות, מה שהופך אותה למקור מלא של חלבון. פולי קינואה גם עשירים בסיבים ויש להם אינדקס גליקמי נמוך, אשר מסייע לווסת את רמות הסוכר בדם ולשלוט בתיאבון.

3. אורז חום: אורז חום מסווג כאחד הדגנים המלאים שמציע יתרונות בריאותיים רבים, שכן הוא עשיר בסיבים, ויטמינים ומינרלים ומכיל פחות קלוריות בהשוואה למקבילו האורז הלבן.

4. כוסמת: הכוסמת אינה סוג של חיטה או דגן. זהו זרע ללא גלוטן עשיר בחומרים מזינים כמו חלבון וסיבים, מה שהופך את הכוסמת לבחירה מצוינת לשילוב בתפריט הדיאטה.

טיפים חשובים לשילוב דגנים בתזונה כחלק מתוכנית הרזיה

שליטה בכמויות: למרות שדגנים מלאים הם בריאים, שליטה בכמויות שלהם חיונית לירידה במשקל. הקפידו על גודל המנות המומלץ כדי להימנע מאכילת יתר.

הוספת חלבון: כדי לקדם שובע בארוחת בוקר המבוססת על דגני בוקר, הוסיפו מקור חלבון כגון יוגורט, גבינה או אגוזים.

הפחתת סוכר מוסף: שימו לב לסוכרים המוספים בדגני הבוקר. מומלץ לבחור זנים לא ממותקים ולהשתמש בממתיקים טבעיים כגון דבש, סילאן או סירופ מייפל במתינות.

שילוב פירות טריים: הוספת פירות טריים לדגנים מספקת טעם לארוחת הבוקר וכמובן שגם תוספת ויטמינים, מינרלים וסיבים.