האגודה האמריקאית לסוכרת ממליצה להתחיל בבדיקות סקר לסוכרת כבר בגיל 35, ואצל אלה הסובלים מהשמנת יתר לפני גיל 35. על פי "טיימס אוף אינדיה", מומחים מזהירים מפני אכילתם ושתייתם של 10 מזונות ומשקאות, חלקם מפתיעים, שיכולים להוביל להעלאת רמות הסוכר בדם.

לא זו שביד או ברגל: היתרונות הבריאותיים הנפלאים של הציפורן
מצמרר: פיתתה את בעלה עם מרק והמיסה את גופתו בחומצה - זו הסיבה

1. סודה דיאט: מחקרים מצאו כי אכילתם או שתייתם של ממתיקים מלאכותיים נטולי קלוריות, כמו אלה הנמצאים במשקאות קלים דיאטטיים, מעלה את רמות הסוכר בדם בטווח הארוך.

2. שיבולת שועל: שיבולת שועל יכולה להועיל לירידה במשקל, אך מכיוון שהיא מעובדת ומופשטת מסיבים, היא תוביל לעלייה חדה ברמת הסוכר בדם.

3. מיץ תפוזים: סחיטת תפוזים מסירה סיבים ובכך מאטה את פירוק העמילן לגלוקוז, ולכן מומלץ לאכול פירות במקום לשתות אותם כמיץ כדי למנוע רמות סוכר גבוהות בדם.

מיץ תפוזים (צילום: אינג'אימג')
מיץ תפוזים (צילום: אינג'אימג')

4. לחם: לחם לבן ולחם מדגנים מלאים הם בעלי אינדקס גליקמי גבוה, ולכן יכולים להעלות את רמת הסוכר בדם במהירות.

5. מרק מוכן: מרקים מוכנים או אינסטנט מכילים הרבה סוכר מוסף, אשר יכול להוביל לרמת סוכר גבוהה בדם.

6. ענבים: ענבים עשירים בסוכר ודלים יחסית בסיבים, מה שעלול לגרום לרמות סוכר גבוהות בדם.

ענבים (צילום: אינג'אימג')
ענבים (צילום: אינג'אימג')

7. חטיפי אנרגיה: למרות שחטיפי אנרגיה מקודמים ככאלה שאינם מובילים לעלייה במשקל, הם מכילים לעתים כמות גדולה של סוכר ופחמימות כמו ממתקים "רגילים".

8. אורז חום: לאורז חום יש יתרונות בריאותיים בריאים יותר משל אורז לבן, אבל הוא בדרך כלל עשיר בפחמימות, ולכן לעתים קרובות מוביל לסוכר גבוה בדם.

9. בטטות: בטטות עשירות בעמילן ועלולות לגרום לרמות סוכר גבוהות בדם אצל אנשים מסוימים, במיוחד אם אוכלים אותן בכמויות גדולות.

בטטות (צילום: אינג'אימג')
בטטות (צילום: אינג'אימג')

10. קפה: מחקרים הצביעו על כך שקפאין משבש את פעולת האינסולין, אך לא בהכרח את רמות הסוכר בדם (גלוקוז) בקרב אנשים צעירים ובריאים. למרות זאת, בקרב חולי סוכרת מסוג 2 השפעת הקפאין על פעולת האינסולין יכולה להיות קשורה לעלייה, קטנה אומנם אך ברורה, של רמות הסוכר בדם.