מומחים הגיעו למסקנה כי מבנה הגוף של נשים יכול לחשוף הרבה על עתידן מבחינה בריאותית ורפואית, עד כדי חיזוי הסיכון למחלות קטלניות. הכרת סוג הגוף שלנו והסיכונים הבריאותיים הקשורים אליו יכולה לגלות לנו באילו אמצעים עלינו לנקוט כדי לשמור על בריאותנו. מומחים מנו חמישה סוגים שונים של מבני גוף והסבירו מה כל צורה יכולה להעיד על בריאותה של האישה.

מבחן לבדיקת רמת מנת המשכל: פתרו את הבעיה שלפניכם
למרות המרחק: דניאל פרץ ארגן הפתעה מוגזמת לנועה קירל

צורת תפוח

נשים בעלות מותניים רחבות יותר מהירכיים, מבנה אשר יוצר צורת תפוח במידה מסוימת, נמצאות בסיכון הגבוה ביותר לבעיות בריאותיות לעומת נשים בעלות צורות אחרות, מאחר שהשמנת יתר באזור הבטן יכולה להיות מסוכנת מאוד.

חוקרים מאוניברסיטת "אוקספורד" בבריטניה מצאו כי מותניים רחבות יותר ויחס גבוה יותר בין המותניים לירכיים ולגובה מציבים נשים בסיכון של 10 עד 20 אחוזים להתקף לב, וגילו קשר בין שומן רב יותר סביב המותניים לסיכון מוגבר לסרטן וסוכרת.

צורת אגס

זוהי הצורה הקלאסית לגוף הנשי, שבה שומן מצטבר בעיקר סביב הירכיים והישבן. מחקרים הראו כי אנשים רזים שנשאו משקל עודף קטן על הירכיים היו בסיכון נמוך יותר ללקות בהתקף לב, שבץ וסוכרת. הסיבה לכך היא כי הירכיים ובכלל החלק התחתון, הם המקומות הבטוחים ביותר מבחינה בריאותית לאחסון שומן הגוף.

מדענים ציינו בעבר כי הירכיים פועלות כמו "ספוג שסופג שומן ומונע ממנו לנוע ברחבי הגוף אל הלב והכבד", שם הוא יכול לגרום למחלות.

צורת שעון חול

אצל נשים עם צורת גוף של שעון חול הירכיים והחזה רחבים יותר מהמותניים. רבים מאמינים שזוהי צורת הגוף האידיאלית, וכמה מחקרים מצאו כי נשים עם מבנה גוף זה נוטות פחות לפתח דיכאון והן פוריות יותר.

כאשר מתרחשת עלייה במשקל בקרב נשים עם מבנה גוף של שעון חול, הוא לא מתרכז באזור אחד כמו אצל נשים בעלות מבנה של תפוח או אגס.

משמעות הדבר היא כי לנשים אלו יהיה קשה להבחין לעתים שהן עלו במשקל אם הן לא נשקלות באופן עקבי, מכיוון שהשומן מתפזר בגוף בצורה שהעלייה במשקל פחות מורגשת.

נשים, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')
נשים, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')

צורת משולש הפוך

מבנה גוף של משולש הפוך פירושו רחבה בכתפיים וצרה בירכיים. לנשים עם צורת גוף זו יש בדרך כלל שדיים גדולים יותר.

על פי מומחים, נשים וגם גברים עם גוף קטן יותר נוטים יותר לפתח את מחלת האוסטאופורוזיס, בשל חוסר מסת עצם שניתן לנצל.

באוסטאופורוזיס, הידועה גם בשמות בריחת סידן ודלדול עצם, העצם הופכת להיות פחות דחוסה ופחות צפופה, ולכן חשופה יותר לשברים.

לדברי המומחים ייתכן קשר בין צורת המשולש ההפוך לבין חולשת העצם.

צורת סרגל

לסלבריטאיות רזות רבות יש גוף מסוג זה, אך אין זה אומר בהכרח שכל האנשים בעלי גוף בצורת סרגל הם רזים, מאחר וכל מי שיש לו מבנה "ישר" יכול להיחשב בעל גוף בצורת סרגל.

גם פה, בדומה לנשים בעלות מבנה גוף של שעון חול, אם הן סובלות מעודף משקל הוא יהיה פחות מורגש, אך זה לא מעניק להן חסינות מסיכון למחלות לב וסוכרת.