מחקר חדש גילה תפקיד חשוב שתוספי זנגביל, המכונה גם ג'ינג'ר, יכולים למלא בשליטה על דלקת אצל אנשים שסובלים ממחלות אוטואימוניות.

"מעשיך אינם רצויים": שמחה רוטמן בביקורת על בן גביר
רשות המיסים בהודעה משמחת: הטבה חדשה במס הכנסה

מחלות אוטואימוניות מתרחשות כאשר מערכת החיסון, שתפקידה להגן על הגוף מפני חיידקים, תוקפת את הגוף עצמו. מערכת החיסון מורכבת מרשת מורכבת של תאים ואיברים המגנים על הגוף מפני חיידקים, ומסוגלים להבדיל בין תאי הגוף ואיבריו שלו, לבין תאים זרים. אבל במחלות אוטואימוניות, נוגדנים תוקפים בטעות תאים נורמליים, ותאים מיוחדים – הנקראים תאי T רגולטוריים שמהווים תאי עזר לתאי דם לבנים – אינם מצליחים לבצע את עבודתם, והתוצאה היא מתקפה על הגוף.

במחקר, שפורסם בכתב העת "GCI Insight" ונערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת קולורדו-אנשוץ, התמקדו החוקרים בחקר ההשפעה של תוספי ג'ינג'ר על סוג של תאי דם לבנים הנקראים נויטרופילים, על ידי הפחתת פעילותם.

נויטרופילים ממלאים תפקיד במחלות אוטואימוניות. אחת ממחברות המחקר, ד"ר כריסטין דמורוול, אמרה: "ישנן מחלות רבות שבהן נויטרופילים פעילים יתר על המידה באופן חריג. מצאנו שג'ינג'ר יכול לעזור לרסן אותם, וזה חשוב כי מדובר בתוסף טבעי שעשוי להיות מועיל בטיפול בדלקות ותסמינים עבור אנשים עם מחלות אוטואימוניות רבות ושונות".

בניסוי הקליני גילו החוקרים שמשתתפים בריאים שנטלו תוסף ג'ינג'ר מדי יום במשך שבעה ימים הגבירו כימיקל בתוך הנויטרופילים שנלחם בהיפראקטיביות.

ג'ינג'ר (צילום: אינג'אימג')
ג'ינג'ר (צילום: אינג'אימג')

אחד ממחברי המחקר, ד"ר ג'ייסון נייט, אמר: "המחקר שלנו מספק בפעם הראשונה ראיות למנגנון הביולוגי שעומד בבסיס התכונות האנטי דלקתיות לכאורה של ג'ינג'ר בבני אדם".

החוקרים מקווים כי מתן ראיות נוספות על היתרונות של הג'ינג'ר, כולל המנגנון הישיר שבו ג'ינג'ר משפיע על נויטרופילים, יעודד ספקי שירותי בריאות ומטופלים לדון באופן אסטרטגי יותר בשאלה האם נטילת תוספי ג'ינג'ר כחלק מתוכנית הטיפול יכולה להיות מועילה.

קיימים יותר מ-80 סוגים של מחלות אוטואימוניות, ביניהם: סוכרת סוג 1, מחלת קרוהן, צליאק, קוליטיס כיבית, טרשת נפוצה, פסוריאזיס, דלקת מפרקים שגרונית, תסמונת סיוגרן, זאבת, שימוטו, ויטיליגו וגרנולומטוזיס עם פוליאנגאיטיס הידועה גם בשמה הקודם מחלת וגנר.

האמור בכתבה אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל מקצוע המתמחה בתחום, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה ושימוש שנעשים על בסיס התכנים המופיעים בכתבה הינה באחריות המשתמש/ת בלבד