זה נכון שהגנטיקה היא האחראית העיקרית לקביעת גובהו של כל אדם, אך על פי המדע תזונה נכונה במהלך שנות הגדילה יכולה לסייע לצמיחה אופטימלית. ה"טיימס אוף אינדיה" פרסם רשימה של תשעה מזונות שמספקים חומרים מזינים חיוניים להתפתחות בריאה.

האם צום לסירוגין 16/8 עוזר לירידה במשקל? | מאיה רוזמן
חנות של אפל הפכה לזירת קרב בהשקת אייפון 15 | צפו בתיעוד

מוצרי חלב: מוצרי חלב כגון חלב, יוגורט וגבינה עשירים בסידן, החיוני לבניית עצמות חזקות ולצמיחה בריאה. צריכת סידן מספקת במהלך הילדות וההתבגרות יכולה לסייע לצמיחת עצם אופטימלית.

ביצים: ביצים הן מקור מצוין לחלבון איכותי ולחומצות אמינו חיוניות, שתיהן חיוניות לגדילה ולשיקום רקמות, כולל עצמות.

ביצים קשות (צילום: אינג'אימג')
ביצים קשות (צילום: אינג'אימג')

בשר רזה: בשר רזה כמו עוף והודו מספק חלבון ומינרלים חשובים כמו אבץ, המעורבים ביצירת העצם ובוויסות הגדילה.

דגים שומניים: דגים שמנים, כמו סלמון ומקרל, ידועים כעשירים בחומצות שומן אומגה 3, שיכולות לתמוך בבריאות הכללית ואף לעזור לקדם גדילה.

קטניות: שעועית, עדשים וחומוס מספקים חלבון, סיבים תזונתיים וחומרים מזינים חיוניים על בסיס צמחי כגון ברזל ואבץ, שכולם קשורים לראיות מדעיות לגדילה והתפתחות.

ירקות עליים: תרד ועלים ירוקים אחרים מספקים ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון התורמים לבריאות הכללית, שהם הבסיס לצמיחה אופטימלית.

אגוזים וזרעים: האגוזים והזרעים למיניהם עשירים בחומרים מזינים כמו מגנזיום ושומנים בריאים, שיכולים לתמוך בגדילה ובהתפתחות.

אגוזי מלך (צילום: אינג'אימג')
אגוזי מלך (צילום: אינג'אימג')

פירות: פירות כמו תפוזים, תותים וקיווי מספקים כמויות נאותות של ויטמין C, שהוא חיוני לסינתזה של קולגן, מרכיב חיוני של העצמות.

דגנים מלאים: דגנים מלאים כגון שיבולת שועל, קינואה ואורז חום מספקים ויטמינים, מינרלים וסיבים חיוניים, ותורמים לבריאות ולרווחה הכללית.