חוקרים ממיזורי ופלורידה פיתחו זריקה שגורמת לשרירים לחשוב שהם עובדים קשה יותר ממה שהם באמת עובדים, ומגבירה את חילוף החומרים. הזריקה החדשה, שעד כה נוסתה רק על עכברים, מכוונת לחלבונים ב-DNA של הגוף המפעילים גנים השולטים באופן שבו הגוף משתמש באנרגיה, ומאפשרים שריפת קלוריות ללא כל פעילות גופנית.

סיורים, הצגות ופסטיבלים: המדריך המלא לאירועי חול המועד סוכות
"המצב מאתגר": עומדים לרכוש דירה? כדאי לכם למהר

ממצאי המחקר הראו כי עכברי המעבדה שקיבלו את הזריקה במשך חודש שקלו פחות מהעכברים שלא קיבלו אותה, למרות שאכלו את אותה כמות מזון. היו להם גם רמות כולסטרול נמוכות יותר והם שרפו יותר שומן במנוחה.

בנוסף להפחתת מסת השומן, גם כאשר העכברים ניזונו מדיאטה עתירת שומן, הזריקות מנעו מהעכברים לעלות משקל עודף במשך תקופה של 28 יום. כמו כן זה גם עזר לייצב את רמות הסוכר בדם.

ד"ר תומאס בוריס, פרופ' לרוקחות באוניברסיטת פלורידה, אמר: "כאשר אתה מטפל בעכברים עם הזריקה, אתה יכול לראות שכל חילוף החומרים של הגוף עובר לשימוש בחומצות שומן, וזה דומה מאוד למה שגוף האדם עושה במהלך צום או פעילות גופנית".

החוקרים גילו גם כי בנוסף חלה ירידה בכולסטרול ובטריגליצרידים, סוג של תאי שומן בזרם הדם המאוחסנים ברקמת השומן, הקשורה בדרך כלל להשמנת יתר.

עכברים במעבדה (צילום: אינג'אימג')
עכברים במעבדה (צילום: אינג'אימג')

הטיפול החדשני הפוטנציאלי המכונה "סימולציית תרגיל" וגורם לשרירים לזהות שריפת אנרגיה מוגברת נקרא SLU-PP-332.

הזריקה פועלת על ידי הפעלת קולטנים הקשורים לאסטרוגן על רצפי DNA, שם הם ממלאים תפקיד מכריע בוויסות השימוש באנרגיה.

הטיפול הניסיוני נמצא עדיין בשלביו הראשונים, שכן החוקרים יצטרכו לערוך ניסויים נוספים בבעלי חיים ולאחר מכן בבני אדם, שעשויים להימשך שנים.