ירידה בגובה עם הגיל היא נורמלית, אבל במקרים מסוימים זה יכול להיגרם כתוצאה ממחלות קשות ושינויים לא בריאים בגוף. תהליך התחדשות רקמת העצם בגוף האדם מאט בין גיל 35 ל-40, והשמדתה מהירה יותר מהתחדשותה. כתוצאה מכך העצמות נחלשות והופכות דקיקות יותר, הדיסקים הבין חולייתיים עוברים שינויים, הופכים צפופים וקשים יותר וגם מתכווצים, ובשל כך המרחק ביניהם פוחת, מה שמשפיע על גובה האדם.

חוקרים מצאו: זו הסיבה שחלב דולף מאם מניקה כשהתינוק בוכה
מתכננים חופשה? אלה ארבעת האתרים התיירותיים הגרועים ביותר בעולם

כאשר יצירת עצמות חדשות אינה עומדת בקצב אובדן העצמות הישנות, אדם מפתח אוסטאופורוזיס, שמאובחן לעתים קרובות רק כאשר הוא סובל משבר באחת העצמות כתוצאה ממכה, נפילה וכו'.

אנשים בגיל מתקדם עלולים לפתח ניוון שרירים ואובדן יכולת לבצע את תפקידם, מה שגורם לאדם להרגיש שהוא כבר לא מסוגל לשאת משקל שהיה לו קל לשאת בעבר, וזה יכול להיות בגלל שינויים ברמות הורמונליות או מחלות המובילות לירידה בפעילות גופנית, הפרעות אנדוקריניות או מחלות אחרות.

יציבה לקויה של הגוף בישיבה, בשכיבה או אפילו במהלך פעילויות מסוימות, גורמת לשרירי הגב להתרגל לעבוד בצורה לא נכונה. חלק משרירים אלה עלולים לאבד סיבולת וכוח, והחלק השני יעבוד קשה מדי, מה שיוביל למצב לא תקין.

פגם בקשתות כף הרגל גורם עם השנים לרצועות שלה לאבד את גמישותן ונוקשותן, מה שמוביל לצניחה של קשת כף הרגל, שהופכת שטוחה, ולכן האדם נראה נמוך יותר.

לאורח החיים יש השפעה על הירידה בגובה עם הגיל. לדוגמה, אנשים שמתאמנים ועוסקים בפעילות גופנית מאבדים פחות סנטימטרים מאלה שלא.

התזונה חשובה גם היא: אדם שלא מקבל מספיק מיקרונוטריאנטים (נוטריאנטים הנצרכים בכמויות גדולות לצורך קיום הגוף. הם כוללים חמצן, פחמן, מימן, חנקן, זרחן וגופרית. המולקולות העיקריות הנוצרות מהם הן פחמימות, חלבונים ושומנים) במהלך חייו צפוי להיות הרבה יותר "קצר" ממישהו שמקפיד על תזונה נכונה ובריאה.

כיצד תשמרו על הגובה?

למרות שירידה קלה בגובה עם הגיל היא בלתי נמנעת, אפשר להאט את התהליך באמצעות אימוץ או שמירה על מספר הרגלים:

חיזוק שרירי הגב: עקבו אחר היציבה שלכם באמצעות שמירה על פעילות גופנית כמו הליכה מהירה.

שמירה על איזון הוויטמינים בגוף: כדי למנוע ירידה בגובה עם הגיל, חשוב לאכול תפריט עשיר בוויטמינים ומינרלים. חשוב במיוחד להקפיד על צריכת סידן, ברזל, ויטמין D וזרחן, אשר חיוניים לשמירה על מפרקים ועצמות בריאים. כמו כן, חשוב לעבור בדיקות לפחות פעם בשנה כדי לשלול חוסר של חומרים מזינים בגוף.

הפסקת עישון וצריכת אלכוהול: היזהרו מעישון ושתיית אלכוהול מכיוון שהם הרגלים שהורסים את הבריאות, ובשילוב עם חוסר פעילות גופנית תורמים לירידה בגובה עם הגיל.

תרגילי מתיחה: הקפידו למתוח את הגב מדי יום. זה יעזור לכם להגדיל את טווח התנועה של המפרקים שלכם ולשפר את גמישות הגב.