תושב המועצה המקומית כוכב יאיר-צור יגאל אובחן אתמול כחולה בקדחת דנגי לאחר שככל הנראה נדבק במחלה במקסיקו, ואובחן כנשא של המחלה עם שובו לארץ.

לא תאמינו: זו החיה הקטלנית ביותר לבני האדם

בשל כך, הוחלט על הדברה ברדיוס של 300 מטר מבית התושב במקומות שבהם יאותרו קיני יתושים. מהמועצה נמסר כי היא "מאז הלילה וגם הבוקר בקשר רציף עם משרד הגנת הסביבה לעדכון ותאום על התקדמות הטיפול. עבודות הריסוס וההדברה ימשכו עד שעות הצהריים המאוחרות".  בנוסף, כלל תושבי היישוב התבקשו לנקוט בצעדי הגנה אישיים לצמצום האפשרות לעקיצות יתושים עד השלמת הטיפול, שימוש באמצעי הגנה מקובלים וצמצום שהייה במרחבים פתוחים בבגדים קצרים. כמו-כן לוודא שאין מיכלים וצלוחיות להיקוות מים. 

מבין המחלות הנגיפיות שמועברות באמצעות יתושים - דנגי היא המחלה הנפוצה ביותר בעולם: מדי שנה חולים בה כ־50 מיליון בני אדם בכ־100 מדינות: באזורים הטרופיים והסאב טרופיים, מצפון לקו המשווה ומדרומה לו, ביבשות אמריקה, אסיה, אפריקה, דרום אמריקה ומרכזה. הפיזור הנרחב של המחלה נובע מהתפוצה הנרחבת של היתושים ממשפחת אדס שמעבירים אותה.

היתושים האלה מתרבים בעונות הלחות והחמות ובתקופת המונסונים, ואכן בעונות האלה יש עלייה בדיווחים על התפרצויות של המחלה. בעשורים האחרונים ישנה עלייה חדה במספר חולי הדנגי בעולם ונכון לשנת 2019, קדחת דנגי מוגדרת על ידי ארגון הבריאות העולמי כאחד מעשרת האיומים הגדולים ביותר על בריאות האנושות. יש חיסון נגד נגיף הדנגי, אך הוא אינו קיים בישראל.