ארוחת הבוקר נחשבת לאחת הארוחות החשובות ביותר ביום, מחקר של מרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) האמריקאי מצא כי יותר מ-80% מהמבוגרים מעל גיל 20 צורכים ארוחת בוקר ביום. 

הדיאטנית לורן האריס-פינקוס שיתפה את המלצותיה למאכלי ארוחת הבוקר הטובים ביותר כדי להבטיח שתקבלו מספיק חלבון, סיבים, אנרגיה ועוד. "הטריק הוא להקפיד לצרוך לפחות 20 גרם חלבון בארוחת הבוקר על מנת לסייע במניעת איבוד שרירים ככל שאנו מתבגרים", אמרה. היא המליצה לאכול  יוגורט יווני  מכיוון שזו הזדמנות להוסיף גם חומרים מזינים אחרים לארוחה. 

עבור אלה שמחפשים אפשרות לחלבון לא חלבי, האריס-פינקוס אמר שחלב סויה יכול להיות מקור מצוין לחלבון בבוקר. "חלב סויה הוא הקרוב ביותר לחלב חלב עם שבעה גרם חלבון", אמרה. היא המליצה להישאר עם אפשרות לא ממותקת. "חפשו אפשרויות מועשרות בסידן, ויטמין D וויטמין B12", אמרה. 

אפשרות נוספת למזון ארוחת בוקר מצוינת, אמר האריס-פינקוס, היא כל דבר שמערב פירות יער - במיוחד פטל ופטל שחור. "הם עשירים באנתוציאנינים, שיש להם השפעות אנטי דלקתיות ועשויים לסייע במניעת מחלות אורח חיים כמו מחלות לב וכלי דם, סוכרת וסרטן", אמרה. שני סוגי פירות יער אלה הם הגבוהים ביותר בסיבים והדרך הקלה ביותר עבור נשים, במיוחד, לקבל את ההקצאה היומית שלהן.  

פירות יער (צילום: אינגאימג')
פירות יער (צילום: אינגאימג')

התזונאית דיאטנית טניה פרייריך אמרה שביצים הן אפשרות מצוינת לארוחת בוקר. "זהו אוכל שלם, לא מעובד שקל ומהיר להכנה וניתן להכין ממנו שפע של מתכונים ", אמרה. לדבריה, ביצים כוללות גם ויטמינים - ויטמין D, B12 ו-A, סידן, אשלגן, חומצה פולית, כולין ועוד. איגוד הלב האמריקאי ממליץ לאכול מקסימום שתי ביצים ביום. 

כמו כן, שיבולת שועל גוברת בפופולריות של מכיני ארוחות בשל הפשטות והיתרונות הבריאותיים שלה. פרייריך אמרה כי שיבולת שועל היא בחירה מצוינת לארוחת בוקר ממגוון סיבות. ראשית, היא  קור פנטסטי לסיבים - הסוג הספציפי שיכול לעזור להוריד את מספרי הכולסטרול ולהועיל למיקרוביום במעי שלנו, אמרה.

"בהשוואה לדגנים מזוקקים (לחם לבן, בייגל, דגנים), שיבולת שועל תעזור לשמור על יציבות רמת הסוכר והאנרגיה בדם שלך גם במהלך שעות הבוקר", אמרה.