אגף הדימות במרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא) בראשותה של פרופ' סיגל טל נרתם למאמץ המלחמתי בימים טרופים אלו ומסייע בזיהוי גופות במחנה שורה ובאבו כביר. מאז פרוץ המלחמה דימותנים מהמרכז הרפואי שמיר עובדים ללא לאות במחנה שורה ומסייעים בסריקת הגופות במשמרות מסביב לשעון. איגור שליין דימותן מהמרכז הרפואי שמיר גויס למשימה ועד היום ממשיך לתת שירות בשורה.

בנוסף, דימותן רפואי ראשי של בית החולים שמיר מתי שחורי זיהה את הצורך לתגבר ולעבות את מספר הדימותנים הנותנים שירות בהפעלת הסיטי במכון לרפואה משפטית אבו כביר, ולפיכך מערך הדימות עובד ללא הפסקה על מנת לאפשר  את  זיהוי  הנרצחים ולהביאם לקבורה. 
חיים גולדשטיין דימותן מנהל יחידת הסיטי באבו כביר אומר בלב שבור " מעולם לא נחשפתי לפגיעות כל כך קשות וברוטליות בבני אנוש  תינוקות, ילדים ובוגרים. המראות בלתי נתפסים..."  

הרדיולוגים שלנו, מומחים ומתמחים גם יחד, הצטרפו גם הם למשימה הלאומית ועובדים באבו כביר כבר למעלה משבועיים בזיהוי הגופות. מדובר בעבודה קשה, עם אחריות הרבה וחשיפה למראות קשים מאוד שטרם נראו במדינת ישראל. 

"לא נולדתי פה ולא גדלתי פה.  ואני שמחה שאני יכולה לתרום למאמץ זיהוי הגופות. אף פעם במהלך ההתמחות שלי לא ראיתי דברים כמו שראיתי כאן, לא ניתן  לתאר במילים את הזוועות שראו עיניי,  הייתי בהלם ממה שהחמאס עשו לחיילים ולתושבים שלנו, זה יותר גרוע מסיפורי השואה ויותר גרוע מחיות. חזרתי הביתה ולא הפסקתי לבכות מרוב הזוועות שראיתי"  סיפרה ד"ר יואנה לובובסקי, רדיולוגית בשמיר,  העוסקת בזיהוי נעדרים כבר שבועיים מסביב לשעון. 

עם תחילת העבודה באבו כביר הבחינו  הדימותנים והרדיולוגים כי המכון באבו כביר מנותק מכול מערכת מידע על חולים  ואין קישור לנמר או לקמליון או ל PACS חיצוני או לכול מערכת שיכולה לתרום לזיהוי מהיר וודאי יותר. אגף המחשוב במרכז הרפואי שמיר בראשות נטשה מינולין, נרתם למשימה ובזכותם נפתחה גישה מרחוק לכול הרדיולוגים שהגיעו  בעיקר לעובדים משמיר ובלינסון לגישה מרחוק לנמר שהוא RIS רדיולוגי דרך הנמר ניתן לגשת למערכת האיתן ושם לחפש צילומים לפי  תעודת זהות של רשימות נעדרים שקיבלנו .
 
לאחר שסודרה הגישה למערכות המידע השונות, עמלנו כדי לפתוח לכול אחד שקיים ברשימה קבלה בנמר על מנת שהרדיולוג במכון הפתולוגי יוכל להיכנס לנמר ואיתן לראות צילומים קודמים של אותו נעדר ברשימה ולשם כך גויס מערך קבלת חולים בשמיר בראשות דינה אפלבוים לסיוע בהטמעת נתוני הנעדרים על מנת להגיע לזיהוי מיטבי מהר ככל הניתן. 

סה"כ במסגרת מבצע הזיהוי בשורה ובאבו כביר,  נפתחו למעלה מ - 400 תיקים של נעדרים בעזרת המרכז הרפואי שמיר, אשר סייעו רבות להביא לזיהוי מיטבי של הנרצחים תוך השוואה לבדיקות וצילומים קודמים שלהם.  שיתוף הפעולה בין הרדיולוגים, הדימותנים, אגף המחשוב ומערך קבלת החולים הביא לתוצאות ממשיות בשטח.   

ד"ר אסנת לבציון קורח מנהלת המרכז הרפואי שמיר ציינה כי "העובדים שלנו בשמיר גילו יצירתיות, חשיבה מחוץ לקופסא, מקצועיות, דבקות במטרה ושיתוף פעולה יוצא מגדר הרגיל, בשעות קשות אלו העוברות על מדינת ישראל ועל כך נתונה להם תודתי. שוב הוכחנו כי במרכז הרפואי שלנו יש אנשים נפלאים ומצוינים שניתן לסמוך עליהם ללא רבב בתפילה לימים שקטים וטובים יותר" .