אין סלט בלי עגבניות! המתקתקות שלהן משדרגת כל סלט וכל תבשיל, העגבניות מכילות ערכים תזונתיים מופלאים שחבל לפספס בעיקר בימים אלו:

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

ויטמין לחיזוק מערכת החיסון ולהגברת יכולת הגוף להתמודד עם סטרס

בעגבנייה טרייה יש כמות עצומה של ויטמין C, בשתי עגבניות כבר יש יותר מן הכמות היומית הדרושה.

עגבניות, עגבנייה (צילום: פלאש 90)
עגבניות, עגבנייה (צילום: פלאש 90)

ברזל שנותן לנו כוח

בעגבניות גם יש כמות מרשימה של ברזל – ב-3 עגבניות יש ברזל ממש כמו בחזה עוף, ליקופן נגד מחלות רבות והיתרון הבולט ביותר שמקנה לעגבנייה גם את צבעה האדום – ליקופן! זהו נוגד החמצון האדום שיעיל מאוד לראיה ולמניעת קטרקט, וכן למניעת סרטן מסוגים שונים (בעיקר סרטן ערמונית). ליקופן זה זמין יותר לגוף ונספג טוב יותר מעגבניות מבושלות, ולכן כדאי להוסיף קוביות של עגבניות גם לתבשילים, כתוספת לפיצה וכרוטב לפסטות או כל מאכל אחר שאוהבים.

עגבניות, עגבנייה (צילום: פלאש 90)
עגבניות, עגבנייה (צילום: פלאש 90)

סוכר? אפשר לשכוח מזה

אני אישית אוכלת כל יום יותר מקילו שלם של עגבניות כבר שנים רבות. לפעמים עגבניות רגילות, לפעמים עגבניות שרי שמנשנשת כל היום בכמות ענקית. אז אמנם בכמויות כאלו גדולות יש מי שיספור את הסוכר – קילו עגבניות שרי מכילות סוכר כמו 2 שורות שוקולד. אבל כמובן שאין פה השוואה. הסוכר בעגבניות נספג באיטיות לדם ואין אתו שום בעיה. כמות כזו של עגבניות מכילה המון ערכים בריאותיים, סיבים תזונתיים, וכמובן משביעה עד מפוצצת – ומפחיתה נשנושים פחות בריאים.

נשנוש לדרך - לכל מי שיוצא מהבית לכמה שעות, הכינו קופסת עגבניות שרי לדרך – נשנוש חינמי שעדיף בריאותית על כל חטיף. גם בנטייה לסוכרת אפשר וכדאי לאכול עגבניות באופן חופשי, ובמיוחד בדיאטה לנשנש עגבניות שרי בין הארוחות. מתקתק כיפי משביע ובריא.