"משקאות בריאות" הם תמציות מרוכזות המכילות מרכיבים טבעיים שיכולים לסייע בהשלת קילוגרמים ממשקלנו. צריכתם עשויה לסייע בהגברת חילוף החומרים ולשפר את העיכול, וכך לסייע בהפחתת משקל. משקאות אלו מכילים חומרים מזינים שיכולים לעזור בשריפת שומן בטני, לפי דו"ח שפורסם באתר האינטרנט של העיתון "Times of India".

מומחים מסבירים כי יש להימנע מצריכת משקאות אלו על בטן ריקה או בכמויות גדולות, וכי יש להתייעץ עם רופא לפני כן, במיוחד אם יש בעיות בריאותיות קיימות. כמו כן, חשוב לעקוב אחר תזונה מאוזנת ופעילות גופנית קבועה כדי להשיג תוצאות יעילות ומתמשכות בעת נטילת אחת מהמתכונים הבאים:

חומץ תפוחים (צילום: אינגאימג')
חומץ תפוחים (צילום: אינגאימג')

1. משקה חומץ תפוחים

מערבבים כף גדולה של חומץ תפוחים לא מסונן עם כמות שווה של מיץ לימון טרי וכפית קינמון בכוס קטנה, ומערבבים היטב לפני שתייה מהירה. ידוע שחומץ תפוחים מגביר את חילוף החומרים ומפחית את התיאבון, בעוד שהלימון העשיר בוויטמין C ומסייע לוויסות רמות הסוכר בדם.

2. משקה ג'ינג'ר וכורכום

ניתן להכין את המתכון הזה על ידי ערבוב של חתיכה אחת של ג'ינג'ר טרי קצוץ עם חתיכה טרייה של שורש כורכום, מיץ מחצי לימון, מעט פלפל שחור וחצי כפית דבש גולמי. לאחר הערבוב, מסננים את התערובת לפני השתייה. לג'ינג'ר והכורכום תכונות אנטי דלקתיות התומכות בעיכול, מה שיכול לעזור בהפחתת משקל, בעוד שהוספת פלפל שחור משפרת את הספיגה של רכיב הכורכומין הפעיל.

3. תה ירוק ופלפל חריף

משרים שקית תה ירוק במים חמים ומשאירים עד שהמים מתקררים. לאחר שהתקררו, מוסיפים קצת פלפל חריף ומערבבים היטב. ניתן לצרוך את המשקה לפני הארוחות או במהלכן. תה ירוק מכיל נוגדי חמצון שעשויים לעזור בשריפת שומנים, בעוד שתכולת החריף בפלפל משפרת את חילוף החומרים ומפחיתה את התיאבון, מה שמוביל לירידה במשקל.

תה ירוק (צילום: אינג'אימג')
תה ירוק (צילום: אינג'אימג')

4. אלוורה ולימון

ניתן להוציא את הג'ל מעלי אלוורה טריים ולסחוט לימון אחד ולערבב היטב עד שהתערובת הופכת חלקה ואחידה. אלוורה מכילה תרכובות התומכות בעיכול וניקוי רעלים, מה שיכול לעזור בהפחתת משקל. הלימון מספק ויטמין C ומסייע לניקוי מערכת העיכול.

5. מורינגה ועשב חיטה

מערבבים כפית קטנה של אבקת מורינגה ועשב חיטה עם כוס מים. ברגע שהתערובת מעורבבת היטב, מסננים אותה ושותים אותה כמשקה. צריכת מורינגה ועשב חיטה מובילה לירידה במשקל על ידי הסרת רעלים והגברת חילוף החומרים.