כדי לשמור על מראה צעיר ומאיר פנים - הן חיצונית והן פנימית - ישנו קשר בהקפדה על הרגלים בריאותיים גופניים ונפשיים. בעזרת מספר שינויים פשוטים למדי באורח החיים שלכם ואימוצם, תוכלו לסייע לעצמכם להישאר בכושר נפשי ופיזי גם אחרי גיל 40. על פי כתבה שפורסמה בעיתון Times of India, אלו שמונה הצעדים שיובילו לשיפור ניכר בחייכם:

1. הקפידו על אורח חיים פעיל

הקפדה על אורח חיים פעיל כדי לשמר את הכושר הגופני, הנפשי והמראה החיצוני הוא חשוב מאוד. השתדלו לנהל אורח חיים פעיל ותזזיתי, שלבו אימוני כושר, תרגילי כוח ואף יוגה שיכולה להבטיח הישארות בכושר שיא ומראה חיצוני נפלא לאורך זמן. אתם לא חייבים לעשות מנוי לחדר הכושר, אלא מספיק שתלכו יותר ברגל, העדיפו את המדרגות במקום את המעלית ובצעו תרגילים פשוטים אפילו מהסלון.

כושר (צילום: ingimage ASAP)
כושר (צילום: ingimage ASAP)

2. תזונה בריאה

תזונה בריאה המתמקדת בתפריט עשיר בפירות וירקות, חלבונים דלי שומן וצמצום מזון מעובד, סוכרים תוספים ומלח, מסייעת בשיפור מצב העור ובבריאות הגוף לטווח ארוך.

3. שינה טובה

שינה איכותית ושמירה על שגרת שינה סדירה, מסייעת לדחות ככל האפשר את הופעתם של קמטים או כתמים כהים בעור הפנים. מומלץ לישון בין 7 ל-9 שעות בלילה בסביבה שקטה ונעימה.

4. הימנעו מלחצים מיותרים

כדי למנוע לחצים וסטרס, תרגלו טכניקות להרגעה והפחתת לחץ כגון מדיטציה, נשימות עמוקות, יוגה או תחביבים נהדרים שיעזרו לכם להירגע, להפיג מתחים ולמנוע חרדה מיותרת.

שינה, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')
שינה, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')

5. הגנו על עצמכם מפני השמש

הימנעות מחשיפה לקרני השמש מסייעת בהגנה על העור מפני נזקי קרינת UV. חשוב מאוד להשתמש בקרם הגנה עם מקדם הגנה גבוה. רופאי העור ממליצים להשתמש בקרם הגנה עם SPF 50 ומעלה ולהימנע ככל האפשר מחשיפה לשמש הקופחת - במיוחד בחודשי הקיץ - כדי לעכב הזדקנות ולצמצם את הסיכון לחלות בסרטן העור.

6. הימנעו ממערכות יחסים רעילות והרסניות (לא רק בזוגיות אלא גם בחברויות)

הימנעו מהימצאות בחברה רעילה כדי ליהנות מרוגע ושקט נפשי. כדאי להתרחק מיחסים מתישים ומלחיצים ככל שניתן. רצוי להקפיד להיות מוקף באנשים וחברים קרובים שמעוררים רגשות חיוביים ונמנעים מלגרור אותך לדרמות ומצבים קיצוניים וטעונים.

למדו מיומנויות חדשות (צילום: אינגאימג)
למדו מיומנויות חדשות (צילום: אינגאימג)

7. שמרו על הכושר הנפשי שלכם

שימור הכושר הנפשי מסייע לבריאות המוח ורעננות נפשית. המומחים מדגישים את חשיבות ההשתתפות בפעילויות מאתגרות שמפעילות את המוח כמו פתרון תשבצים וחידות, קריאת ספרים, לימוד מיומנויות חדשות או רכישת תחביבים חדשים, כל אלה עוזרים לגרות ולהפעיל את המוח.

8. הפסיקו עם ההרגלים הלא בריאים

עשו רשימה של הרגלים מזיקים כגון עישון, צריכת מזונות מעובדים, עתירי קלוריות וסוכרים ואמרו לעצמכם שאתם מפסיקים. כדי להישאר צעירים, בריאים ובכושר שיא עם סיכון מינימלי למחלות בעתיד, המומחים ממליצים להימנע מעישון ומכל הרגל מזיק אחר ככל האפשר.