בזיליקום הוא אחד מצמחי המרפא העתיקים ביותר המוכרים לאנושות, וידוע בסגולות הריפוי והבריאות יקרות הערך שלו ברחבי העולם. סוגי הבזיליקום הרבים והמגוונים כוללים בזיליקום מתוק, בזיליקום לימון, בזיליקום איטלקי או מתולתל, בזיליקום תאילנדי ובזיליקום עלי חסה. על פי מחקר חדש בהודו, עלי בזיליקום עוזרים לשפר את הביצועים של חלקים רבים בגוף

מתח וחרדה משפיעים על השיער שלכם: כך תטפלו בשש תופעות נפוצות
8 הרגלים בריאים לשימור בריאות העור, הגוף והנפש אחרי גיל 4

1. מועיל לעיכול
בזיליקום מחזק את מערכת העיכול והעצבים ויכול להוות טיפול טוב לכאבי ראש ונדודי שינה, הודות לאוג'נול המצוי בעלים, הפועל כאנטי דלקתי במערכת העיכול. בזיליקום עוזר לאזן את החומצה בתוך הגוף ומשחזר את רמת ה-pH התקינה של הגוף.

2. אנטי דלקתי
בזיליקום ותכונותיו האנטי דלקתיות החזקות יכולים להוות טיפול למגוון מחלות והפרעות. שמנים אתריים רבי עוצמה, כולל אאוגנול, ציטרונלול ולינלול, עוזרים להפחית את הדלקת באמצעות תכונותיהם מעכבות האנזים. התכונות האנטי דלקתיות של בזיליקום עוזרות להפחית את הסיכון למחלות לב, דלקת מפרקים שגרונית ומצבי מעי דלקתיים. אכילת בזיליקום יכולה גם להשפיע לטובה על חום, כאבי ראש, כאבי גרון, הצטננות, שיעול ושפעת.

3. להילחם ברדיקלים חופשיים
עלי בזיליקום מכילים קבוצה של נוגדי חמצון טבעיים, שיכולים לסייע בהגנה על רקמות הגוף מפני נזקי רדיקלים חופשיים, הגורמים ללחץ חמצוני לגוף ולפגיעה נוספת בתאים. כדי להפחית מתח חמצוני בגוף, כדאי להגביר את צריכת נוגדי החמצון. בזיליקום מכיל שני נוגדי חמצון חשובים מסיסים במים, הידועים כאורינטין וקרובי. נוגדי החמצון Orientin ו-Vicininary מחזקים את מערכת החיסון, מגנים על מבנה תאי ו-DNA, ומעכבים את השפעות הזדקנות העור.

4. בריאות העור
שמן בזיליקום עוצמתי מסייע בניקוי העור מבפנים, ומהווה בחירה מצוינת לבעלי עור שמן. זה גם עוזר להסיר לכלוך ולכלוכים שסותמים את הנקבוביות. ניתן להכין משחה מעלי בזיליקום, משחת אלגום ומי ורדים, לאחר מכן להניח על הפנים למשך 20 דקות, ואז לשטוף במים קרים. התכונות האנטי דלקתיות והאנטימיקרוביאליות העוצמתיות של בזיליקום עוזרות למנוע היווצרות אקנה.

5. מניעת דיכאון
שמן אתרי בזיליקום עוזר להתמודד עם דיכאון וחרדה גם כן. בזיליקום מגרה נוירוטרנסמיטורים המווסתים הורמונים האחראים לגרימת אושר ואנרגיה. בזיליקום הוא אדפטוגן חזק או סוכן אנטי סטרס. התכונות האנטי דלקתיות ומחזקות את מערכת החיסון עוזרות גם בהורדת מתח.

6. טיפול בסוכרת
אכילת בזיליקום יכולה להאט את שחרור הסוכר בדם, שהוא חיוני מאוד לחולי סוכרת. עלי בזיליקום מכילים גם שמן אתרי המסייע בהורדת רמות הטריגליצרידים והכולסטרול, גורם סיכון מתמשך בקרב חולי סוכרת.

7. שיפור תפקודי הכבד והוצאת רעלים
תכונות ניקוי הרעלים החזקות של בזיליקום יכולות לעשות פלאים לבריאות הכבד. הכבד ממלא תפקיד מכריע בחילוף החומרים. בזיליקום יכול לסייע במניעת הצטברות שומן בכבד, ולשמור על בריאותו.

8. שומר על בריאות המעיים
בזיליקום תורם לשיקום רמות ה-pH הטבעיות בגוף ומזין חיידקים בריאים בתוך המעיים.

9. טיפול בקלקול קיבה
שמן נדיף בזיליקום נחשב לתרופה מסורתית לטיפול במגוון בעיות בטן, כולל הפרעות עיכול. צריכת בזיליקום יכולה לעזור להפחית נפיחות ואגירת מים, לעורר אובדן תיאבון, ולטפל גם ברפלוקס חומצי.