אין ספק שלב בריא הוא אבן היסוד של גוף בריא וחזק. שגרת הבוקר משפיעה רבות על בריאותנו, ומחקר חדש הצביע על מספר משקאות שהוכחו מדעית כמועילים לבריאות הלב. איגדנו לכם את עשרת המשקאות המומלצים ללב בריא ולבוקר מצוין.

תה ירוק

התה הירוק עשיר בנוגדי חמצון, מסייע בהפחתת רמות הכולסטרול ותומך בבריאות הלב. תכולת הקפאין הטבעית של התה הירוק מספקת אנרגיה מצוינת להמשך היום.

תה ירוק (צילום: אינג'אימג')
תה ירוק (צילום: אינג'אימג')

מיץ סלק

מיץ הסלק מלא בחנקות ובעקבות כך הוא מסייע בהורדת לחץ הדם, שיפור זרימת הדם וקידום בריאות הלב.

מיץ תפוזים וגזר

מיץ ה"תפוגזר" הינו תערובת תוססת עשירה בוויטמין C ובטא-קרוטן, המפחיתה את הסיכון למחלות לב ותומכת בבריאות הלב וכלי הדם הכללית.

מיץ תפוזים וסלק (צילום: ingimages.com)
מיץ תפוזים וסלק (צילום: ingimages.com)

חלב שיבולת שועל

חלב שיבולת שועל הוא חלופה בריאה ללב למוצרי חלב, שכן הוא מספק סיבים מסיסים ובטא גלוקן, המסייעים בשמירה על רמות הכולסטרול.

מיץ רימונים

בנוסף להיותו עשיר בנוגדי חמצון, מיץ רימונים תומך בבריאות העורקים, מה שמפחית את הסיכון לטרשת עורקים ומחלות לב.

רימונים (צילום: אינגאימג')
רימונים (צילום: אינגאימג')

כורכום וחלב

לכורכומין, תרכובת הכורכום הפעילה, יש תכונות אנטי דלקתיות ומגנות לב. כשמערבבים כורכום עם חלב חם, אפשר לקבל משקה מרגיע שעושה טוב ללב.

תה היביסקוס

הוכח כי תה היביסקוס מוריד את לחץ הדם, מה שהופך אותו לבחירה מצוינת לבריאות הלב. הטעם שלו מוסיף מגע מרענן בבוקר.

מיץ זרעי צ'יה

זרעי צ'יה עשירים בחומצות שומן אומגה 3, סיבים ונוגדי חמצון. נסו לערבב זרעי צ'יה עם פירות וחלב שקדים, ותקבלו ארוחת בוקר שתשפר את הלב.

זרעי צ'יה (צילום: אינג אימג')
זרעי צ'יה (צילום: אינג אימג')

מיץ חמוציות

חמוציות משפרות את בריאות הלב על ידי הורדת לחץ הדם והעלאת רמות הכולסטרול "הטוב" HDL, מה שהופך את מיץ החמוציות לאופציה ידידותית ללב.

מי לימון חמים

ניתן להתחיל את היום בשתיית מי לימון חמימים, המסייעים בשיפור העיכול ובמאבק בהתייבשות, ומספקים גם מנה של ויטמין C, המשפר את בריאות הלב וכלי הדם.