ד"ר אפרת ברון הרלב, מנהלת מרכז שניידר לרפואת ילדים מקבוצת כללית, הצהירה היום (חמישי) בתקשורת על מצבם הגופני והנפשי של החטופים ששוחררו משבי חמאס השבוע ומטופלים בבית החולים, ועל השתאות הרופאים מהשיפור המיידי שחל במצבם מרגע התקבלו במרכז הרפואי.

"היה לו מזל יותר מאחרים": הסיפור של אופיר אנגל בן ה-17 מהשבי

לדבריה: "לפנות בוקר הגיעו אלינו לשניידר, ארבעה בני נוער, לאחר תקופה ממושכת של 53 ימים בשבי החמאס. מצבם הגופני מוגדר יציב והם עוברים הערכה רפואית ורגשית. כל מי שחוזר מרגש אותנו מאד, כל ילד, כל ילדה, כל אמא, הם עולם ומלואו. אנחנו קודם כל מסתכלים, אחר כך מקשיבים, ורק לבסוף – בודקים, ומטפלים".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

החטופים חוזרים מהשבי (צילום: דובר צה''ל)
החטופים חוזרים מהשבי (צילום: דובר צה''ל)

 
"אנחנו משתאים מהיכולת של השבים להסתגלות ההדרגתית לאורך ימי השהות אצלנו, שמעוררת בנו אופטימיות רבה. בחמשת הימים האחרונים פגשנו ילדים שבתחילה היו כבויים ועצובים, ולאחר יום או יומיים, כבר רצו במחלקה, שיחקו וצחקו. שמענו מרבים מהילדים ומהשבות סיפורים בלתי נתפסים, חלקם ממש סוריאליסטים. שמענו סיפורים, שקשה לנו כרופאים וכצוות מטפל להאמין שיכולים להתקיים", שיתפה.
 
"ברור לנו שהם רק בתחילת הדרך, ושלכולם יש עוד דרך ארוכה בשיקום שלהם. אבל מהמעט שאנו רואים – הם חזקים, ונחושים להתגבר ולהתמודד", הוסיפה. "אנחנו כולנו, כל הצוות המטפל, והקצינים המטפלים מצה"ל, הולכים לישון מאוחר בלילה, כל לילה, במחשבות עמוקות על המשפחות, וקמים למחרת בבוקר, מוקדם, עם התכניות והרצון להמשיך לעזור ולהועיל ככל הניתן לכולם. אנחנו כולנו, עושים ונמשיך לעשות הכל בשביל לעטוף אותם בכל דרך אפשרית".
  
"הצוות שלנו שפועל בשגרה, ביום יום לטיפול בילדים ובמשפחות, ברגעים קשים מאד, מוצא את עצמו כעת רתום למשימה הלאומית הקדושה והחשובה יותר מכל – והיא להחזיר את הילדות והשמחה לילדים, ואת החיים הרגילים והשלווים לבני המשפחה. במהלך השבוע האחרון, טיפלנו במחלקת הילדים השבים בשניידר, ב- 26 ילדים ונשים, מחציתם כבר שוחררו מבית החולים. ליבנו עם יתר החטופים שנותרו בעזה, ואנחנו מחכים ומצפים לראותם בבית בקרוב", סיכמה ברון הרלב.