שפעת והתקררות הן מחלות נפוצות הגורמות לתסמינים כמו התעטשות, שיעול, נזלת, כאבי גרון, כאבי ראש וחום. ישנם טיפולים רפואיים זמינים נגד התופעות השכיחות הללו, אך ישנן גם כמה "תרופות סבתא" שיכולות לסייע בהקלה על התסמינים ולתמוך בתהליך ההחלמה. להלן 10 טיפים טבעיים לטיפול בשפעת ובהתקררות לפי "ניו יורק פוסט":

1. ויטמין C

ויטמין C הוא אחד מנוגדי החמצון החזקים ביותר שיכולים לסייע בחיזוק מערכת החיסון ולהילחם בזיהומים. ניתן למצוא ויטמין C בפירות הדר כמו תפוזים ולימונים, וכן בירקות ירוקים כמו ברוקולי ותרד.

ויטמין C (צילום: אינגאימג')
ויטמין C (צילום: אינגאימג')

2. ויטמין D3

ויטמין D3 הוא גם נוגד חמצון שיכול לשמור על מערכת החיסון. ניתן למצוא ויטמין D3 בשמש, או במזונות המועשרים בו כמו חלב, ביצים ודגים שומניים.

3. אבץ

אבץ הוא מינרל חיוני שיכול לעזור לתמוך במערכת החיסון. ניתן למצוא אבץ במזונות כמו בשר אדום, פירות ים, זרעים ואגוזים.

4. דבש

לדבש יש תכונות אנטיבקטריאליות ואנטי-דלקתיות שיכולות לעזור להקל על תסמיני שפעת והתקררות, כמו שיעול וכאב גרון. ניתן לצרוך דבש ישירות מהצנצנת, או להוסיף אותו לכוס תה חם או למזונות אחרים.

דבש (צילום: אינגאימג')
דבש (צילום: אינגאימג')

5. סמבוק שחור

סמבוק שחור הוא צמח מרפא המכיל תכונות אנטיבקטריאליות ואנטי-דלקתיות שיכולות לסייע בהקלה על תסמיני שפעת. ניתן למצוא את הסמבוק השחור בצורת תה, תמצית או כטבליות.

6. מרק עוף

מרק עוף הוא הטיפול הביתי הוותיק והנפוץ לשפעת. מרק העוף מכיל מרכיבים שיכולים לעזור להקל על תסנימי ההתקררות, כמו חלבון, מים, גלוטמין וקרוטנואידים.

7. תמיסת מלח לאף

תמיסת מלח לאף היא דרך בטוחה ויעילה להקל על גודש באף. ניתן לרכוש טיפות אף מלוחות ללא מרשם בכל בית מרקחת.

8. אמבטיה חמה

אמבטיה חמה יכולה לעזור להקל על גודש באף ולשפר את הנשימה בזכות שאיפת האדים. ניתן להוסיף שמנים אתריים, כמו שמן אוקליפטוס או שמן נענע למים החמים כדי להגביר את ההשפעות הטיפוליות.

אמבטיה (צילום: ingimage ASAP)
אמבטיה (צילום: ingimage ASAP)

9. תזונה בריאה

מעקב אחר תזונה בריאה ומאוזנת, יכול לסייע בחיזוק מערכת החיסון ולתמוך בתהליך ההחלמה משפעת. התזונה צריכה לכלול הרבה פירות, ירקות, דגנים מלאים וחלבונים רזים.

10. שינה טובה ומספקת

שינה טובה חיונית לבריאות מערכת החיסון, כשמבוגרים זקוקים ללפחות שבע עד שמונה שעות שינה בכל לילה.