בימים אלה, רבים מוותרים על פעילות גופנית אולי בגלל שאין מצב רוח, אולי פחות זמן פנוי, ואולי חשש ללכת לחדרי כושר או למקומות ציבוריים אחרים. כל אחד והסיבות שלו. אבל חשוב לדעת שדווקא פעילות גופנית היא הדבר הכי חשוב לשיפור במצב הרוח.

מחקר שבוצע לאחרונה מצא שצעידה בחוץ במשך 40 דקות ביום, תרמה לשיפור במצב הרוח באותה מידה כמו תרופות נגד חרדה. צעידה בחוץ אינה דורשת ציוד מיוחד פרט לבקבוק מים ונעלי ספורט, לא צריך להירשם או לשלם לקבוצה, לא צריך לנסוע במיוחד ולמצוא חנייה – פשוט לצאת מהבית.

ריצה  (צילום: אינג אימג')
ריצה (צילום: אינג אימג')

האם כדאי לעשות צעידה מהירה או איטית? מתי שורפים יותר קלוריות?

בואו ננפץ את המיתוס: בצעידה של חמישה ק"מ שורפים אותו מספר קלוריות, לא משנה כמה זמן היא לוקחת – אם היא לוקחת לכם שעה, תשרפו אותו מספר קלוריות כמו אם תעשו את אותה צעידה ממש מהר ותסיימו אותה תוך 40 דקות. טוטאל הקלוריות יהיה אותו דבר.

אבל – וזה משהו חשוב:

יש הבדל בשריפת הקלוריות בגוף אחרי שמסיימים את הצעידה: כשמתאמצים מאוד ועושים את הפעילות יותר מהירה ומרוכזת – לוקח לגוף יותר זמן "להתאושש" ולחזור לדופק בסיסי של מנוחה. בזמן הזה, שהגוף עדיין בדופק גבוה – שורפים עדיין הרבה יותר קלוריות.

ריצה (צילום: אינג אימג')
ריצה (צילום: אינג אימג')

בצעידה איטית ויחסית יותר רגועה, הגוף "מתאושש" וחוזר לדופק מנוחה די מהר, כך שכל שריפת הקלוריות הנוספת בזמן שאחרי הצעידה – קיימת במידה קטנה מאוד. מן הבחינה הזו יש כביכול עדיפות לפעילות עצימה בדופק גבוה גם אם היא קצרה יותר.

לסיום שוב, צריך לזכור בימים אלו בעיקר: כל פעילות, כל צעידה, כל מה שתעשו – בזמן פעילות מופרשים בגוף אנדורפינים שחשובים מאוד מאוד מאוד למצב הרוח שלנו שנמצא במצב ירוד. כל פעילות גם איטית ומתונה תעזור לנו לשרוד את התקופה הקשה.