מחבל שנפצע בעזה במהלך היתקלות עם חיילי צה"ל מאושפז החל מאתמול (שלישי) אחר הצהריים בבית החולים רבין קמפוס השרון בפתח תקווה. כאמור המחבל נפצע בגפיו, ומפאת העובדה שבשב"ס ובמתקני הצבא לא ניתן להעניק לו טיפול רפואי, ובשב"כ ובצה"ל רוצים לגבות ממנו עדות בסופו של יום, קבע משרד הבריאות כי בכל מקרה יפונה מחבל שמצבו אינו יציב לבתי חולים ציבוריים.

לאחר כיממה של אשפוז, ולאחר שהתאושש מהניתוח שאותו עבר, הועבר לפנות ערב המחבל מבית החולים למתקן צבאי, שם הוא צפוי להיחקר על ידי הצבא ושב"כ.

החשיפה בעניין הביאה לפריסת כוחות משטרה רבים במקום מחשש לניסיונות לפרוץ למקום. למעריב נודע כי המחבל פונה לראשונה לבית החולים בילינסון, אך שם לא קיבלו אותו והוא פונה לבי"ח השרון. הוא נותח במהלך הלילה בגפיו והופנה למחלקה האורתופדית.

עובדי בית החולים זועמים על ההחלטה לקבלו, והם חוששים כי היא תפגע בתדמיתו של בית החולים. הם טוענים שלא יכול להיות מצב שבית החולים הזה יקלוט מחבל. תושבים באזור כפר גלים הביעו מורת רוח וזעם בקבוצות ווטסאפ. הם כותבים כי במידה ומביאים בימים אלו מחבל לבית החולים, אז ניתן לסגור אותו.

במקביל נחת בבית החולים בילינסון מסוק שאיתו פצועים חיילי צה"ל. גורמים בהנהלת ביה"ח מציינים ש"הציבור צריך להבין שזו לא החלטה שלנו אלא של משרד הבריאות שבשעת מלחמה מעביר לבתי החולים גם מחבלים, כדי לייצב את מצבם ולהעבירם לידי שלטונות החוק. אין לנו יד וחצי יד בהחלטה".