יפן ידועה באוכלוסייתה הבריאה ובמשקלה האידיאלי. ישנן מספר סיבות לכך, כולל התזונה העשירה בפירות וירקות, אורח חיים פעיל והדגש על אכילה מודעת.

אם אתם מחפשים דרכים לרדת במשקל, ייתכן שתרצו לנסות כמה מההרגלים היפנים הבאים. להלן שישה טיפים שיכולים לעזור לכם להגיע למשקל בריא:

דיאטה, תזונה נכונה (צילום: אינגאימג)
דיאטה, תזונה נכונה (צילום: אינגאימג)

1. אכלו לאט ובתשומת לב

בתרבות היפנית, אכילה איטית ובתשומת לב היא חלק חשוב מהחוויה. כאשר אתם אוכלים מהר, אתם יותר נוטים לצרוך יותר מזון ממה שאתם צריכים. התחילו בשתיית לגימה קטנה של מים לפני הארוחה. לאחר מכן, קחו נגיסה קטנה של אוכל והשאירו אותה בפה במשך כמה שניות לפני שתצטרכו ללעוס אותה. התמקד בטעם והריח של האוכל.

2. בחרו בדיאטה עשירה בפירות וירקות

פירות וירקות ממלאים תפקיד חשוב בתזונה היפנית. הם עשירים בחומרים מזינים וסיבים, שיכולים לעזור לכם להרגיש שבעים עם פחות קלוריות. הקפידו לאכול לפחות שתי מנות של פירות וירקות ביום. בחרו מגוון של צבעים וסוגי פירות וירקות כדי לוודא שאתם מקבלים את כל החומרים המזינים שאתם צריכים.

פירות וירקות (צילום: אינג'אימג')
פירות וירקות (צילום: אינג'אימג')

3. אכלו יותר דגים ומאכלי ים

דגים ומאכלי ים הם מקורות מצוינים לחלבון רזה. הם גם עשירים באומגה 3 אשר יכולה לעזור להגן על בריאות הלב וכלי הדם. הקפידו לאכול לפחות שתי מנות של דגים או מאכלי ים בשבוע. בחרו דגים שמנים, כמו סלמון וטונה כדי להגדיל את צריכת האומגה 3 שלכם.

תזונה נכונה (צילום: אינגאימג')
תזונה נכונה (צילום: אינגאימג')

4. שתו תה ירוק

תה ירוק הוא מרכיב חיוני בתרבות היפנית. הוא עשיר בפלבנואידים, שהם נוגד חמצון שיכול לעזור להגן על הגוף מפני מחלות. תה ירוק עשוי גם לסייע בהגברת חילוף החומרים ולספק תחושת השובע. מומלץ לשתות תה ירוק, במיוחד לפני הארוחות.

5. התעמלו באופן קבוע

פעילות גופנית חשובה לשמירה על משקל בריא. מומלץ לבצע לפחות 150 דקות של פעילות גופנית מתונה או 75 דקות של פעילות גופנית מאומצת בשבוע. רבות מהערים היפניות מתוכננות להולכי רגל ומקובל שאנשים ישלבו הליכה בשגרת יומם.

התעמלו באופן קבוע, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג)
התעמלו באופן קבוע, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג)

6. אל תתמלאו לגמרי

ישנו פתגם היפני "הארה האצ'י בו", שפירושו "אכול עד שהבטן מלאה ב-80%". על ידי תרגול של שליטה בכמות המזון שאנו צורכים והימנעות מאכילת יתר, אתם מעניקים לגוף שלכם זמן לסמן שהוא שבע, מה שימנע מכם לצרוך יותר מדי קלוריות. כדי ליישם עצה זו, הפסיקו לאכול כאשר אתם מרגישים שבעים בכ-80%. אם אתם עדיין רעבים לאחר מכן, תוכלו לאכול חטיף בריא.

אלו רק כמה טיפים שיכולים לעזור לכם לרדת במשקל בעזרת השיטה היפנית. חשוב למצוא מה מתאים לכם ולהיות סבלניים ככל האפשר. ייתכן שזה ייקח קצת זמן עד שתראו תוצאות.