הבצל הוא אחד מהירקות הנפוצים ביותר בעולם, והוא משמש במגוון רחב של מאכלים. הוא גם מקור טוב למספר רכיבים תזונתיים כולל ויטמין C, סיבים וחומרי נוגדי חמצון.

רבים חוששים לאכול בצל טרי בגלל ריח הפה החריף שהוא גורם. עם זאת, בצל טרי מכיל יתרונות בריאותיים חשובים שעשויים להתאדות ממנו כאשר הוא עובר תהליכי בישול או אידוי, כך לפי מאמר שפורסם באתרWIO News.

בצל (צילום: אינגאימג')
בצל (צילום: אינגאימג')

להלן 6 יתרונות בריאותיים חשובים של אכילת בצל טרי:

1. חיזוק המערכת החיסונית

הבצל הטרי הוא מקור מצוין לויטמין C החיוני למערכת החיסון. ויטמין C עוזר לייצור תאי דם לבנים, המסייעים להילחם בזיהומים. כוס אחת (100 גרם) של בצל טרי מכילה כ-10 מיליגרם של ויטמין C, שהם כ-12% מהערך היומי המומלץ.

2. שיפור העיכול

הבצל הטרי מלא בסיבים תזונתיים המסייעים לשמור על בריאות מערכת העיכול. סיבים עוזרים להפחית עצירות ולשפר את תנועת המעיים. כוס אחת (100 גרם) של בצל טרי מכילה כ-2.7 גרם של סיבים, שהם כ-10% מהערך היומי המומלץ.

3. חיזוק בריאות הלב

הבצל מכיל נוגדי חמצון כמו כורכומין המסייעים להפחית את רמות הכולסטרול הרע (LDL) בגוף. הוא עוזר להגן על הלב ממחלות כמו טרשת עורקים, התקפי לב ושבץ.

4. שיפור מצב העור

צריכת בצל טרי עשויה לעזור להפחית קמטים, כתמים ופיגמנטציה הנגרמים עם הגיל. הוא עוזר לשמור על עור בריא וזוהר.

5. מניעת סרטן

הבצל הטרי מכיל תרכובות עשירות בגופרית ונוגד חמצון המסייעות במניעת סרטן. תרכובות אלו עוזרות להגן על תאים מפני נזק, מה שעשוי להפחית את הסיכון לסוגי סרטן מסוימים, כמו סרטן המעי הגס, סרטן השד וסרטן הערמונית.

6. שיפור בריאות העצמות

הבצל מספק מקור עשיר לתרכובות המכילות גופרית אשר משחקות תפקיד חשוב בשיפור בריאות העצם. גופרית עוזרת לייצור קולגן, שהוא חלבון המחזק את העצמות ומסייע בשמירה על חוזקן.

בצל (צילום: אינגאימג')
בצל (צילום: אינגאימג')

כיצד להיפטר מריח הפה מהבצל הטרי

אם אתם מודאגים מריח הפה מהבצל הטרי, ישנן כמה דברים שאתם יכולים לעשות כדי להיפטר ממנו:

- שתו תה ירוק או מים עם לימון לאחר אכילת בצל טרי. נוגדי החמצון בתה הירוק והלימון עוזרים לנטרל את התרכובות הגורמות לריח הפה החריף.

- לעסו מסטיק ללא סוכר. מסטיק יכול לעזור לעורר את הרוק, אשר עוזר להסיר את הריח מהפה.

- צחצחו את השיניים. צחצוח השיניים לאחר אכילת בצל טרי עוזר להסיר כל שאריות הבצל מהפה.