לוחם צה"ל, שנפצע באורח קשה בגפיים, מת בשל פטריה מסוכנת, בה נדבק ברצועת עזה. כך דווח בכאן רשת ב'. על פי הדיווח, הלוחם הגיע לבית החולים אסותא באשדוד עם פציעה קשה ושם זיהו כי נדבק בשדה הקרב בפטריות עמידות לטיפולים. הרופאים באסותא ניסו כל טיפול תרופתי אפשרי, כולל טיפולים נסיוניים מחו"ל והביאו מומחים, אבל בסופו של דבר הפטריה השתלטה על איבדים בגופו של הפצוע, עד שהרופאים נאלצו לקבוע את מותו.

עוד דווח, כי ככל הנראה חיילים נוספים שנפצעו נדבקו בפטריות מסוג דומה ואף עלתה הערכה שייתכן שמקורן בזיהום הקרקע במי ביוב. לדברי ד"ר ביביאנה חזן – מנהלת המחלקה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי העמק מקבוצת כללית, היא אינה מכירה את פרטי המקרה הנוכחי, אך באופן כללי, מדובר בסוג של פטריה – פוסריום, שעלולה להימצא באדמה, לא רק ברצועת עזה, אלא גם בארץ.

"זו פטריה שנמצאת באדמה וגם בארץ היו מקרים כאלו, של פטריות או חיידקים, שפיתחו עמידות לטיפול תרופתי. כבר ראינו זיהומים מהפטריה הזו", היא סיפרה – "לעיתים רואים זיהומים גם מחיידקים וישנם מקרים שנפטרים מהם". ד"ר חזן סיפרה, כי הסוג הזה של הפטריה העלולה לפתח עמידות, התגלה לאחר פציעות קשות בגפיים, בעיניים ובריאות.  בנוסף, הפטריה גילתה עמידות במקרים של פצועים עם מערכת חיסונית חלשה, כמו למשל, במקרים של טיפולים כימותרפיים. 

"היו מקרים שהפטריה הזו היתה עמידה במיוחד לתרופות והתמודדנו איתה בטיפולים תרופתיים שגם הצליחו", היא סיפרה עוד – "כאשר קיימת פגיעה קשה ברקמות ובשרירים, הפטריה או החיידק מוצאים אז קרקע טובה ועלולים לפתח עמידות".

ד"ר חזן סיפרה שבאופן אישי היא התמודדה עם שני מקרים של פטריה מהסוג הזה שפיתחה עמידות, באמצעות טיפולים תרופתיים מורכבים. "באחד המקרים, רוכב אופנוע, שנסע עם קסדה, אך ללא משקפי מגן, נפגע מענף עץ זית בעין. הפגיעה היתה קשה והוא סבל מהפטריה שפיתחה עמידות. באירוע נוסף, פצוע באורח קשה בגפיים סבל מהפטריה שפיתחה עמידות לתרופות. התמודדנו בטיפול תרופתי מול העמידות של הפטריה. לצערי, רוכב האופנוע שנפגע באורח קשה בעין, איבד את הראייה באותה עין".