שלושה חודשים עברו מאז מפרוץ המלחמה, וכעת נחשפים נתונים חלקיים על פציעות החיילים. ישנם כ-3,221 חיילים פצועים מתחילת המלחמה, כולל פצועים שנדרשו לטיפול רפואי בשטח הלחימה ולא פונו לבתי החולים, מתוכם אושפזו כ-2,335 חיילים. כמו כן, בין הפצועים ישנם 155 חיילים עם פגיעות עיניים ו-298 חיילים עם פגיעות אקוסטיות (שמיעה).

הקלות משמעותיות למשתמשי קנביס רפואי: עוד מטופלים יורשו לקבל את הסם
פרסום ראשון: כך יתבצע אשפוז ביתי של ילדים בישראל שיוצא לדרך בקרוב

מהנתונים עולה כי בחיל הרפואה מצליחים להציל יותר פצועים קשה שבעבר היו מתים - שיעור התמותה של הפצועים עומד על 6.7%, כשליש משיעור התמותה במלחמת לבנון השנייה, שעמד על 14.8%. אולם כעת החשש המרכזי הוא התמשכות המלחמה לטווח ארוך והרחבה של הלחימה לחזית הצפונית. בחיל מבינים כי בשל גודל ותוואי השטח בגזרה הצפונית, הטיפול והפינוי של הפצועים הופך למשימה מורכבת יותר.

לפיכך, בחיל מתכננים שבתי החולים זיו בצפת, הגליל בנהריה ופוריה בטבריה יקבלו פינויים רכובים והפינויים המוסקים יהיו לבתי החולים במרכז, כיוון שיש קושי גדול יותר לשמור על בתי החולים הסמוכים לגבול. בנוסף, בגזרה הצפונית הקושי המשמעותי הוא עוד בשטח ישראל - לעומת הגזרה הדרומית בה הגבול בטוח יותר.

כמו כן, כדי להציל חיים ובמטרה לספק מענה רפואי מיידי לפצועים קרוב ככל הניתן לרגע פציעתם, חיל הרפואה הציב מטפל בכיר בדרג הפלוגה יחד עם הכוחות המתמרנים. בנוסף, זמן הפינוי התקצר ועומד בממוצע על כשעה ושש דקות, לעומת מלחמת לבנון השנייה אז ממוצע פינוי הפצועים עמד על שלוש שעות. הצלתם של חיי החיילים מגדילה את הקושי לאגף שיקום, שיאלץ להתמודד עם מספר גדול יותר של פצועים ממלחמות קודמות וחומרת פציעות קשה יותר.

בחיל רפואה עומלים קשה גם על בריאות הנפש וגייסו בתחילת הלחימה 838 קב"נים. על פי הנתונים, 9,000 חיילים הם נפגעי דחק, מתוכם 1,493 פונו לצלת"קים (צוות לטיפול בתגובות קרב) ומתוכם 275 סופחו למלש"ע (מרכז לשיקום עורפי) לאחר שהתסמינים התמשכו. לאור הגידול בפניות בריאות הנפש במלחמה, בחיל הקימו קו טלפוני לסיוע נפשי ראשוני שזמין לחיילים במשך כל שעות היממה, שמאיישים אותו קב"נים. עד כה התקבלו 3,090 שיחות בקו הסיוע.

על פי המידע שיש כרגע, בחיל הרפואה לא מוציאים עדויות לגידול במספר ההתאבדויות ביחס לשנים קודמות, במקביל לנתונים האזרחיים של משרד הבריאות. בנוסף, עד כה לא היו פניות של חיילות שנפגעו מינית בבסיסים באירועי ה-7 באוקטובר או עדויות של חיילים שניצלו וראו פגיעות מסוג זה.