מחכים לשובם: דו"ח חדש ומדאיג שפורסם לאחרונה, מתריע כי 50 מהחטופים בעזה נמצאים בסכנת מוות מיידית. פרופ' חגי לוין, רופא מטה משפחות החטופים ומי שגיבש את הדו"ח, התראיין הבוקר (שלישי) ב-103FM, ופירט בנוגע למסקנות המדאיגות. 

"נשמע פיצוץ גדול": פרטים חדשים על האירועים שבהם נפלו הלוחמים בח'אן יונס
"המשך הקונספציה, אצבע בעין": בן גביר יוצא חזיתית נגד גלנט

"בשלב הזה, שאנחנו מתקרבים ליום המאה, כל החטופים נמצאים בסכנת חיים", ציין והוסיף: "אנחנו יודעים על מספר שהם מתים בוודאות, יש מספר כזה. לגבי רבים מהם, אנחנו עד עכשיו לא קיבלנו בכלל סימן חיים. חלקם אנחנו יודעים שחטופים משוחררים העידו על מצבם. המשפחות שמחות שהי סימן חיים אבל חלקם סיפרו על אנשים פגועים מאוד גם פיזית וגם נפשית, ומאז עברו שישה שבועות".

עוד הסביר על הדו"ח כי "אנחנו התחלנו כבר בשבוע הראשון של המלחמה אספנו מידע מהמשפחות על המצב הרפואי לפני החטיפה. רבים מאוד מקרב החטופים סובלים ממחלות רקע קודמות, מחלות שזקוקות לטיפול. אנחנו כל הזמן אספנו מידע גם מהפציעות בזמן החטיפה וגם ראיינו את החטופים והחטופות המשוחררים שסיפרו לנו גם על מה שהם עברו ומזה ניתן ללמוד על הסיכונים".

פעילות כוחות צוות הקרב של חטיבת 'יפתח' במרחב שג'עייה בעזה (צילום :דובר צה"ל)

על פי דבריו, חלק רב מהמידע שנאסף הגיע מהחטופים שחזרו לישראל: "למדנו גם את הנושא של התנאים הקשים בשבי, איך הם מסכמים אותם, וגם עדויות ישירות על מצבם של חטופים אחרים עדיין נמצאים בשבי. מתוך הדבר הזה בנינו ברמת הכלל מהם הסיכונים הבריאותיים. בדו"ח הזה לראשונה יש 38 נושאים ספציפיים על סיכונים בריאותיים ספציפיים לאנשים שהם חטופים".