חומצה הילאורונית - מוזרקת לתוך קמטים בפנים על מנת להעניק להם נפח, מה שמפחית בצורה משמעותית את עומק הקמט. זהו חומר טבעי שאכן גם נמצאת במזונות, ואינה מזיקה ברוב המקרים בהזרקות ישירות לעור. אבל האם כמוסות חומצה היאלורונית יכולות לתקן מראה קמטים?
אין שום ביסוס בכך וגם לא היגיון. כדי להעשיר את העור בלחות ולמנוע קמטים שנגרמים מיובש יש פשוט - לשתות מים! תוספי חומצה כזו או אחרת לא יכולים להגיע ישירות למיקום הקמט, וגם לא להעשיר לחות בעור שהוא מיובש.

האם תוספי קולגן באמת יפחיתו קמטים בפנים? או שממש חבל על הכסף? הבאתי לכם את העובדות שיחסכו לכם המון. הקולגן הוא חלבון בעור שהגוף מייצר בקלות רבה בעצמו. הגוף מחליט כמה קולגן לייצר, גם אם תבלעו משאית קולגן זה לא יגרום לגוף לייצר יותר.

כמוסות קולגן (אילוסטרציה) (צילום: אינגאימג')
כמוסות קולגן (אילוסטרציה) (צילום: אינגאימג')

כמה עובדות שחשוב לדעת:

סיבי הקולגן תומכים בעור, "מחזיקים" אותו ומונעים קמטים. הגוף בונה את הסיבים האלו בלי שום בעיה בכלל, והוא עושה את זה מחלבונים שמתקבלים באוכל שלנו.

לא צריך לאכול קולגן כדי שהגוף יבנה קולגן, הוא עושה את זה בקלות מחלבונים אחרים. כמות הקולגן שהגוף בונה היא פי מאות עד אלפים יותר ממה שיש בכמוסות קולגן.

בנוסף, הקולגן בכמוסות מפורק לאבני בניין במעיים שלנו, והגוף מתייחס לכמוסות (שהן ממילא בכמות זניחה) כמו לכל אוכל חלבוני אחר.

מתי יתכן שהגוף מייצר פחות קולגן? אם חסר חלבון בתפריט באופן כללי. כדי למנוע זאת יש לאכול תפריט בריא שמכיל מספיק חלבון וזאת ללא קשר לקולגן – גם לבריאות העצם, לשריפת קלוריות ולמניעת מחלות לב. (הסברים על כמה חלבון צריך ואיך מחשבים – בקורס שלי).

סיפור המחשה לדוגמה:

הילה, אופה 100 עוגות ליום לפרנסתה במשך כל החיים. בגיל 55 היא מחליטה שמספיק לה והיא תייצר רק עשר עוגות במקום 100. גם אם תשלחו לה משאית של קמח, סוכר וביצים, היא עדיין תייצר רק עשר. המשאית מיותרת. היא תזרוק את תכולת המשאית לפח כי אין לה מה לעשות עם זה. כך גם הקולגן – הגוף מחליט לייצר פחות ולא יעזרו כמוסות.

כמוסות קולגן הן לא מה שיעזור להפחתת הקמטים בעור הפנים (צילום: BIGSTOCK)
כמוסות קולגן הן לא מה שיעזור להפחתת הקמטים בעור הפנים (צילום: BIGSTOCK)

שני דברים לסיום:

1. איך בכל זאת גורמים לעור לייצר יותר קולגן? כנראה בעזרת טיפול קוסמטי נכון על ידי קרמים מיוחדים שגורמים לחידוש העור.

2. ואיך זה שמי שמוכר קולגן אומר שיש מחקרים שמוכיחים שזה עוזר? יש סיכוי שהמחקרים הללו ממומנים (ואם תרצו הרחבה בנושא כנסו לסיכום אונליין של מכון דוידסון במכון וייצמן).