בשנים האחרונות שמן הקוקוס הפך למוצר שיש כמעט לכל אחד מאתנו בבית, לאחר שפורסם כי הוא יעיל נגד קמטים, לירידה במשקל ועוד. אך האם כל זה באמת נכון או שמדובר בסך הכל במיתוסים?

אחד המאזינים פנה לד"ר מאיה רוזמן וביקש לדעת מה הערך התזונתי של שמן קוקוס, ואמר כי ניסה לשתות אותו בבוקר כדי לרדת במשקל. "האם הוא טוב להורדת הכולסטרול? אני מערבב אותו עם קפה אבל זה נורא מגעיל", שאל. ד"ר רוזמן השיבה: "קודם כל, לא אוכלים ולא שותים דברים מגעילים ולא טעימים - גם אם יגידו לך שזה הכי בריא בעולם, אם זה לא טעים, אל תכניס את זה לפה".

האזינו:

היא המשיכה: "קפה עם שמן קוקוס לא מוריד את הכולסטרול ולא מרזה, שמן קוקוס הוא שמן צמחי נחמד אם הוא בכבישה קרה. כל שמן שהוא לא בכבישה קרה לא שווה כלום. שמן קוקוס הושמץ בעבר שיש בו חומצות שומן רוויות, הן לא כמו הרווי מהחי, הן חומצות שומן רוויות 'בינוניות שרשרת' ויש להן ספיגה אחרת. הן משמשות לאנרגיה בגוף מאשר מצטברות בתוך השומן של הגוף וגם יש להן השפעה טובה על המוח".

שמן קוקוס, אילוסטרציה (צילום: אינג אימג')
שמן קוקוס, אילוסטרציה (צילום: אינג אימג')

עוד הוסיפה ד"ר רוזמן: "להיתקע על שמן קוקוס כי זה בריא? לא. צריך לגוון בסוגי השמן שאוכלים כי בכל שמן יש משהו אחר. כמו שצריך לגוון בסוגי הירקות כי לכל ירק הוויטמינים שלו, אז צריך לצרוך מכולם קצת. בשמן זית יש הרבה אומגה 9, בשמן אגוזים יש הרבה אומגה שלוש ואנחנו צריכים לגוון. אז כפית ליום זה סבבה".