יש סיבה לסבול מרעב כדי להקטין את הקיבה? ממש לא. האם זה הכרחי כדי לרדת במשקל? מיתוס מצער. ואם להיות כנה, גם אני אוכלת כמויות ענקיות (צירפתי תמונה של הסלט הענק שאכלתי היום בצהריים, שמכיל בנוסף לירקות הטריים גם תבנית שלמה של ירקות אנטיפסטי בתנור) וזה ממש לא מפריע לי לשמור על המשקל.

הכמות פחות חשובה מהצפיפות הקלורית: בכפית אחת של טחינה גולמית (זה קטן, נכון? לא צריך קיבה בשביל זה בכלל) יש אותו מספר קלוריות כמו בחצי כרובית או סיר שעועית ירוקה.

להקטין את הקיבה - לא משהו שיסייע לנו לרדת במשקל (צילום: אינג'אימג')
להקטין את הקיבה - לא משהו שיסייע לנו לרדת במשקל (צילום: אינג'אימג')

הנה העובדות שכדאי לכם לזכור: 

הקיבה היא שריר, והגודל שלה מושפע מכמות המזון שרגילים לצרוך. אז נכון שמי שצורך כמויות קטנות – הקיבה שלו קטנה, ומי שצורך כמויות גדולות – הקיבה שלו בעלת קיבולת גבוהה יותר. אבל מה שחשוב זה מה שמכניסים לקיבה ולא הנפח! למשל בכפית אחת של שוקולד למריחה יש אותו מספר קלוריות כמו ב-10 מלפפונים.

גם אם הקיבה קטנטונת - אפשר לאכול כמויות קטנות מאוד של שוקולד, ממתקים, חטיפים ומאכלים עתירי קלוריות אחרים – שגורמים להשמנה וגם מזיקים לבריאות. מצד שני - אפשר לאכול קילוגרמים של ירקות ומאכלים אחרים דלי קלוריות חופשי במשך היום, בכמויות ענקיות, ולרדת במשקל.

במחקר נתנו לאנשים את הארוחות שהם רגילים בדיוק באותו גודל, אבל מילאו חלק גדול יותר מהצלחת בירקות, במקום בפחמימות או מטוגנים (כך הקטינו את צריכת הקלוריות בלי לפגוע בתחושת השובע), התוצאה כמובן הייתה ירידה במשקל. לסיכום, לכל אחד מתאים משהו אחר. לא לכולם מומלץ להקטין את נפח הקיבה.