האם מותר לאכול פרי אחרי האוכל, האם כדאי לשתות תה ירוק אחרי האוכל? בואו ננפץ 2 מיתוסים חשובים: האם מותר לאכול פרי מיד אחרי האוכל? כן בהחלט. שאלה שהגיעה בקורס הדיאטה שלי בפייסבוק, ואני משתפת אתכם בתשובה: בריאותית אין בעיה לאכול פרי אחרי הארוחה או תוך כדי הארוחה (כמרכיב של סלט מעניין למשל), כמו שאין בעיה עם ירקות אחרי או תוך כדי. 

אין שום הבדל מעשי בין פירות וירקות פרט לאחוז הסוכר, ההיפך – בפיר ויטמין C שעוזר לספיגת ברזל. אין השפעה על חומציות חד משמעית. הארוחה מתעכלת בהתאם למרכיבי הארוחה, וכמות החומצה המופרשת תלויה בעיקר בכמות החלבון. פרי מיד אחרי הארוחה לא משפיע על החומציות.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

תפוחים (צילום: אינגאימג')
תפוחים (צילום: אינגאימג')

רק לשים לב – פרי = נשנוש. אם אכלתם אותו מייד אחרי הארוחה "בזבזתם" את נשנוש הביניים שלכם, ואולי חבל. וזו הסיבה היחידה בגללה לדעתי כדאי לחכות עם הפרי (או כל נשנוש אחר) לשעות אחה"צ.

קפה או תה ירוק? לא כדאי אחרי הארוחה. שניהם מכילים חומרים (כמו חומצה פיטית) שקצת מפחיתים את ספיגת הברזל בארוחה, ולכן כדאי לחכות איתם לשעות אחה"צ, או כשעתיים אחרי הארוחה. כן, גם עם הקפה, גם עם התה הירוק. 

תה ירוק (צילום: אינג'אימג')
תה ירוק (צילום: אינג'אימג')

ישנם מי שטוענים שתה ירוק אחרי הארוחה מפרק שומן. ובכן – כדי לפרק שומן עדיף לעשות דיאטה, אין פתרונות קסם. ירידה במשקל מתרחשת אם אוכלים פחות קלוריות ממה ששורפים, ולא אם ממשיכים להתנהג כרגיל ורק מוסיפים תה כלשהו אחרי הארוחה.

אם חייבים שתיה חמה אחרי הארוחה, יש עדיפות לחליטות צמחים. תה קינמון למשל, אפילו יכול לסייע מעט בעיכוב ספיגת הסוכר.