מהפכה בתחום המזון? בשירות המזון הארצי במשרד הבריאות, אושר לראשונה בעולם מוצר "מזון חדש" הכולל תרבית תאים שמקורם מבקר, ולא תאי עוף, המוכר גם כ"בשר מתורבת".

מאות כבר נדבקו: הזיהום הקשה שפוגע בלוחמים בעזה | פרסום ראשון
גברים, מחממים את מושבי הרכב שלכם? זה עלול להיות מסוכן וזו הסיבה

ממשרד הבריאות נמסר בנושא כי "לנוכח הביקוש העולמי הגובר לחלבונים, והחשיבות לייצור מוצרים שמקורם אינו בחי, פועל משרד הבריאות על מנת לאשר מקורות מזון חלופיים. לאור זאת, ובמסגרת תכנית פיילוט לבחינה של חלבון אלטרנטיבי, שנעשה במחלקה לניהול סיכונים במזון".

בשר מתורבת מוגדר כ"מזון חדש" ולכן הדבר דורש תהליך אישור מורכב ופרטני, בדומה לנעשה בעולם, זאת על מנת לשמור על בריאות הציבור. במסגרת זו, כל מזון חדש נבחן לגופו, כיוון שלכל חברה טכנולוגיה, תהליכי ייצור ומוצר שונים.

צוות המחלקה לניהול סיכונים במזון שעמל על הפיילוט, ביצע הערכה יסודית של היבטי הבטיחות הקשורים לצריכת מזון חדש זה של חברת "אלף פארמס", בהתאם לכלל המידע שהועבר על ידי החברה לבחינת בטיחות המוצר. לאחר שעבר את כל ההערכות ניתן האישור לשיווק המוצר לכלל הציבור בישראל.

ד"ר זיוה חממא, מנהלת המחלקה לניהול סיכונים במזון, מסרה: "אישור זה הופך את ישראל למדינה הראשונה בעולם שמאשרת תרבית תאי בקר כמזון ומובילה עולמית בתחום תוך שמירה על בריאות הציבור. האישור מגיע לאחר שנבחנו מגוון גורמים קריטיים, ביניהם טוקסיקולוגיה, אלרגניות, הרכב תזונתי, בטיחות מיקרוביולוגית וכימית של המזון החדש ותהליך הייצור שלו על כלל היבטיו, החל מבידוד התאים הראשוני וכלה בעיבוד ואריזת מוצר המזון המוגמר".

עוד הוסיפה כי "שירות המזון הארצי במשרד הבריאות ממשיך לקיים שיח רחב עם חברות שונות בתחום החלבון האלטרנטיבי בישראל, על מנת לקדם את התחום ולוודא שהמוצרים שישווקו בישראל יהיו בטוחים לשימוש. אנו רוצים להודות לרשות החדשנות על חלקם בפרויקט ולמשרד ראש הממשלה על שיתוף הפעולה עבור כלל הציבור בישראל".