חמש משאיות עם תרופות שהובאו היום (רביעי) במטוסים קטאריים לסיני, הגיעו לבידוק בכרם שלום לקראת העברתן לחטופים שנמצאים בשבי חמאס בעזה. זמן קצר לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו התנער מאחריות לבידוק ואמר כי היא "מוטלת על גורמי הביטחון"- הוא התקפל והנחה לבדוק את המשאיות. לאחר הבדיקה צפויות התרופות להגיע לחטופים. 

מישראל אל השבי ברצועה: אלה התרופות שיועברו לחטופים החולים
צה"ל על מות החטופים: לא ניתן לקבוע את סיבת המוות; אמו של שרמן: בני הורעל

אילו תרופות יועברו לחטופים?
על פי בקשת ישראל יקבלו לפחות 45 חטופים הסובלים ממחלות כרוניות תרופות שונות ובהן אינסולין ומד סוכר לטיפול בסוכרת, משאפים לאסתמה, תרופות ליתר לחץ דם, מחלות לב, תרופות למחלת בלוטת התריס והאדרנל, תרופות פסיכיאטריות. ברשימה אותה הכינו בישראל הוסיפו בקשה גם לתרופות אישיות לחטופים הכוללים מולטיוויטמינים עקב המחסור התזונתי החמור, תרופות לשיכוך כאבים, עזרה ראשונה ותרופות לשינה.

מי הראשונים שיקבלו את התרופות?
על פי בקשת ישראל יועברו בדחיפות תרופות לחולים הכרוניים שנמצאים בסכנת חיים ללא טיפול תרופתי.

איך יודעים אם התרופות יגיעו אל החטופים?
ישראל העבירה את רשימת התרופות והאמצעים התרופתיים הנדרשים, אך אין וודאות אם אכן יגיעו ליעדם.

האם התרופות שנרכשו בצרפת מתאימות לישראל?
לכל תרופה שם מסחרי הנפוץ במדינה בה היא משווקת ושם גנרי - רפואי, הזהה בכל העולם. ברשימת התרופות הנדרשות צוין השם הגנרי, כך שהתרופות מצרפת יתאימו גם למטופלים הישראלים.

הרמטכ״ל הרצי הלוי על המלחמה בעזה והניסיונות להשבת חטופים (צילום :דובר צה"ל)

איך ידעו מה המינון הנדרש?
המטופלים יודעים לרוב איזה מינון הם מקבלים. גם אם לא, ברשימה שהעבירה ישראל מצוינים לצד התרופה גם המינון המדויק שנדרש לכל חולה.

האם התרופות יעבדו אחרי שבועות ארוכים בהם לא טופלו החטופים?
ברור שכל הפסקה בטיפול התרופתי במחלה כרונית עלולה לגרום להחמרה משמעותית במצב. עם זאת, ייתכן וחלק מהחטופים קיבלו טיפול חלקי. גם אם לא, עדיף לשוב ולטפל בטיפול הקבוע, מאשר להישאר ללא טיפול בתקווה להגעת צוותים רפואיים של 'הצלב האדום' שיבדקו את המטופלים ויתאימו מחדש טיפול, וכמובן לחזרתם של החטופים מהר הבייתה.