עידן עמדי בטיפול של העידן הבא: הזמר ושחקן "פאודה" עידן עמדי שוחרר היום (חמישי) מבית החולים, לאחר אשפוז ממושך של שבועיים וחצי בעקבות פגיעות הדף ורסיסים בהיותו לוחם ברצועה. הוא צפוי לעבור שיקום ארוך שרובו יתבצע באמצעות בית החולים הווירטואלי של תל השומר הקרוי "שיבא ביונד".

המוחים חוסמים את כרם שלום: "העזתים בחרו בחמאס, לא יקבלו דבר מהממשלה"
"חמאס מעלה את המחיר בגללכם": עימות סוער בין מפונים למפגינים למען החטופים

כזכור, עמדי נפצע ב-8 לינואר באורח קשה מפגיעת רסיסים והדף. הוא הובהל למרכז הרפואי "שיבא" כשהוא סובל מפציעות בצוואר, בלסת ובארובות העיניים, הורדם והונשם והוכנס לניתוח ממושך. לאחר הניתוח הוא הועבר ליחידה לטיפול נמרץ וכשרמת תרופות ההרדמה בדמו ירדו, החל להתעורר. 

לאחר מספר ימים ביחידה לטיפול נמרץ שם עבר השגחה אינטנסיבית, הוא הועבר ליחידת הטראומה שם עבר טיפולים משולבים. הצוות הרפואי מסר כי הוא השתפר באופן מהיר מאוד, מה שהוביל לשחרורו בתום 16 ימים לביתו. 

בית החולים הווירטואלי שנתן חסות לטיפול בעמדי הוקם בתקופת הקורונה ועומדת בראשו ד"ר גליה ברקאי, מומחית למחלות זיהומיות ילדים. הוא מעניק שירותי ייעוץ וטיפול מרחוק באמצעות וידאו צ'ט, ביקורי בית בשילוב ביקורים פרונטליים בבית החולים. 

עידן עמדי (צילום: אבשלום ששוני)
עידן עמדי (צילום: אבשלום ששוני)

לעמדי צפויה תקופת שיקום שכוללת המשך טיפולי פיזיותרפיה וריפוי בעיסוק לאחר הפציעות הקשות כאמור, בצווארו, בלסת ובארובות העיניים. הטיפולים מאתגרים מאוד, הם דורשים לעתים שעות של הפעלות עד להשגת טווחי תנועה מלאים, שאחרת – מצטברים על הגידים מרבצים המצמצמים את טווחי התנועות, לעתים עד חוסר יכולת תנועה. 

הטיפולים הווירטואליים קיימים למעשה במרכזים רפואיים נוספים בישראל: כך למשל, גם בשרותי בריאות כללית הופעלו לפני שנתיים טיפולי פיזיותרפיה באמצעות תדרוכי וידאו שבהם המטופל מפעיל את האפליקציה. המטופל המצולם "מושתל" במסך התרגול לצד הפיזיותרפיסט שמדגים את הפעולה הנדרשת. באפליקציה הזו קיימים עשרות תרגולים שונים לכל חלק בגוף, והפיזיותרפיסט מתאים את הפגיעה לסוג התרגול הקיים. הטיפולים בבית משולבים גם בטיפולים פרונטליים אם באמצעות פיזיותרפיסט ביתי שמגיע למעונו של החולה, או בביקורים במכון הפיזיותרפיה. טיפולים כאלה יושמו גם בבתי חולים נוספים.

עם שחרורו, במסיבת העיתונאים בתל השומר, אמר היום עמדי: "נפצעתי באופן קשה ויש לפניי שיקום ארוך. עצם העובדה שאני עומד מולכם זה נס. רסיס שחדר לגופי בגרון - בנס לא פגע בחוט השדרה. גופי ונפשי אומנם נפגעו, אבל רוחי חזקה מאי פעם. אני אשוב ליצור, לשיר, אני אשוב לשחק. אם אלוהים ייתן לי כוח אני אשוב להילחם על המדינה שלי, אמא אל תכעסי. הרוח שלי חזקה בזכות עם ישראל שעטף אותי באהבה, הדבר הזה לא מובן לי מאליו. ייקח לי גם זמן להכיל את כמות האהבה שקיבלתי, תודה רבה לכולכם".

עידן עמדי (צילום: אבשלום ששוני)
עידן עמדי (צילום: אבשלום ששוני)

עמדי הוסיף: "הגעתי לכאן שרוף ומפויח, למרבה האירוניה הייתי בלתי ניתן לזיהוי, ועל התג נכתב 'אלמוני בן 22'. המבצע בו נפצעתי היה מבצע חשוב וערכי. איני יודע מה כבר התפרסם, אז אהיה זהיר. הדברים שמצאנו שם הדירו שינה מעינינו. ההיקף והעומק של המנהרות והאמל"ח המיוחד שנמצא שם - הם הוכחה נוספת לאכזריות של אויבינו".

אחרי שנפצע קשה: עידן עמדי משוחרר מבית החולים (צילום :אבשלום ששוני)

"יש לנו משימה כאומה להישאר מאוחדים, לא להתפרק. להוכיח לאלה שהקריבו את חייהם למעננו שההקרבה שלהם לא הייתה לשווא. לעיתונאים הזרים - תודה שבאתם. למרות שנפצעתי קשות, הרוח חזקה. אני אחזור לשיר ולשחק, ובעזרת השם אחזור להילחם עבור המדינה שלי. הישראלים הכי חזקים בעולם, כשאנחנו מאוחדים אנחנו בלתי מנוצחים. זה ייקח זמן אבל אנחנו ננצח במלחמה הזו, אין לנו ברירה אחרת. תודה לכולכם שהגעתם, עם ישראל חי", אמר לסיום.