פרסום ראשון: 10 ילדים בגן ילדים עירוני בפתח תקווה נדבקו בגזזת. רק אחרי שבוע וחצי משרד הבריאות החליט לסגור את הגן, למרות פניות קודמות אליו.

ההפגנה משחקת לידיו? "זה האינטרס שמשרת את יחיא סינוואר" | האזינו
ליברמן פותח חזית עם לפיד: "צורם לי לראות שהוא יתנגד"

שבוע וחצי אחרי שדווח לאגף גני הילדים בעיריית פתח תקווה, למשרד החינוך ולמשרד הבריאות על חשש למחלה פטרייתית שמועברת בהדבקה בגן ילדים בשכונת שערייה, ורק אחרי שעשרה ילדים נדבקו באותה מחלה שהתבררה כגזזת, ניאות משרד הבריאות להורות על סגירת הגן ל–48 שעות על מנת לאפשר לעירייה לבצע חיטוי של הגן וכן הורה שלא לשלוח את הילדים ללימודים. 

חשוב לציין כי אחת האימהות בגן שהתעקשה לקבל מענה היא זו שהובילה לחשיפת התופעה אחרי שפנתה לקבל חוות דעת רפואית שקבעה כי מדובר בגזזת , המוכרת כמחלה פטרייתית מדבקת שחושפת תסמינים בעיקר בקרקפת החולה וכן בעור. 

בסיפור הזה כולם כמעט מגלגלים את האחריות על כולם וזאת בשל העובדה שבתקופת ההשתהות נדבקו מספר ילדים לא מבוטל ואחרים שהוריהם החליטו להימנע מלשלוח אותם לגן נותרו בבתיהם וניצלו בעצם מהסתבכות במחלה.

קרחות בראש. גזזת בגן ילדים (צילום: ללא קרדיט)
קרחות בראש. גזזת בגן ילדים (צילום: ללא קרדיט)
קרחות בראש. גזזת בגן ילדים (צילום: ללא קרדיט)
קרחות בראש. גזזת בגן ילדים (צילום: ללא קרדיט)

בעירייה משליכים את האחריות על משרד החינוך ומשרד הבריאות וטוענים כי הם פעלו מעבר לנדרש כשביקשו מההורים להמציא מסמכים רפואיים על מצבו הבריאותי של ילדיהם.

משרד החינוך מגלגל את האחריות על משרד הבריאות כשהוא מציין. "הגננת המועסקת על ידינו, דיווחה למשרד הבריאות ולעיריית פתח תקווה ובזה הסתיים התפקיד שלה".

וההורים הם מבחינתם משליכים את האחריות על כעל נושאי התפקידים ובצדק רב. "אנחנו קיבלנו ילד ראשון שנדבק והצפנו את הבעיה. זיהינו קרחות בראש והבנו שיש כאן משהו הקשור לזיהום. ביקשנו להמציא אישורים רפואיים ובגן ובעירייה הסתפקו מאישורים של רופאי משפחה שזו בדיחה ממש.

בחלק מהמקרים הרופא לא ראה אפילו את הילדים לצורך בדיקה. המשכנו להתריע עד שהגיעו ממצאים מרופא עור שקבע כי מדובר בחשד לגזזת שהינה מחלה זיהומית מדבקת. רק אחרי שפנינו שוב משרד הבריאות החליט לסגור את הגן והעירייה ביצעה את החיטוי הנדרש. עכשיו נראה מה יהיה עם הילדים" אומרת אמא לילד בגן.

מדוברות עיריית פתח תקווה  נמסר "האגף לגני ילדים בעירייה פעל בהתאם לנדרש ובכפוף להנחיות של הגורמים האמונים על הנושא במשרד הבריאות. עם קבלת הפניה הראשונה על נגע  בעור (פטריה) שנמצא אצל אחד הילדים, הגורמים באגף פנו לאחראית מטעם משרד הבריאות כדי לקבל הנחיות בנושא ופעלו על פיהן.

בהתאם לכך, התלמידים נדרשו לחזור לגן עם אישור רופא. לאור העובדה כי במוצאי השבת האחרונה התקבל אבחון של רופא על גזזת, האגף לגני ילדים הנחה על סגירת הגן לצורך בדיקת הנהלים מול הגורמים האמונים על הנושא במשרד הבריאות. בנוסף, ההורים התבקשו להיבדק אצל רופא ולטפל במידת הצורך, כאשר במקביל העירייה ביצעה חיטוי בגן".

ממשרד הבריאות נמסר: "בחמישי בצהרים התקבלה בלשכת הבריאות הנפתית בפתח תקווה פניה מגננת מגן "סנאי" בעיר, שביקשה להתייעץ לגבי הופעת פטריה בראש ובגוף של מספר מילדי הגן. ביום ראשון בוצעה חקירה אפידמיולוגית ונערכה שיחה עם הגננת בה ניתנו הנחיות לעצירת ההדבקה, ניתנה הנחיה שלא לקבל לגן ילדים חולים והמלצה להפנות ילדים עם תופעות עוריות חריגות להתייעצות עם הרופא המטפל. נהלים והנחיות נשלחו באותו יום גם לאגף גני הילדים בעיריית פתח תקווה, שהוא הגורם שאחראי על סגירת הגן".