הגיל נוטה להשאיר את חותמו על העור שלנו, אך למרבה המזל, יש דברים שבאפשרותנו לעשות כדי לעכב את הופעת הקמטים המוקדמים. מתזונה בריאה ועד למניעת קרני UV, שינויים באורח החיים יכולים לחולל פלאות. ובראש ובראשונה - תזונה עשירה בנוגדי חמצון.

נוגדי חמצון הם הלוחמים החיוביים במלחמה נגד קמטים. הם מנטרלים את השפעתם של רדיקלים חופשיים ומולקולות תוקפניות שמאיצות את תהליך ההזדקנות העורית. אז איפה תמצאו אותם? לפי המאמר בפורסם ב"אל-ערבייה", במגוון פירות וירקות צבעוניים וטעימים.

מזון בריא יסייע לכם לשמור על עור זוהר (צילום: אינג'אימג')
מזון בריא יסייע לכם לשמור על עור זוהר (צילום: אינג'אימג')

1. עגבנייה: עסיסית ועשירה בוויטמינים B ו-C, ליקופן, סידן, ברזל ואשלגן, היא נוגדת חמצון תורמת לייצור הקולגן, האחראי על גמישות וחוזק העור.

2. הדרים: לימון, תפוז, קלמנטינה ואשכולית - כולם עשירים בוויטמין C, שמעודד ייצור קולגן ומגן על העור מפני נזקי קרינת השמש, הגורם העיקרי להזדקנות מוקדמת.

3. אגוזים: מקור משובח לאומגה 3 וויטמין E, נוגדי חמצון השומרים על העור מפני רדיקלים חופשיים ומפחיתים הופעת עיגולים שחורים מתחת לעיניים. הם אף מכילים אבץ, סלניום וויטמין H המסייעים בייצור קולגן.

4. אבוקדו: פרי שמנמן ועשיר בחומצות שומן המלחחות את העור ומעניקות לו מראה רענן. ויטמין C שבו תורם לאיחוד גוון העור, והוא מגן על התאים ומעודד ייצור קולגן.

אבוקדו (צילום: אינג'אימג')
אבוקדו (צילום: אינג'אימג')

5. מנגו: עשיר בוויטמין A המסייע להתחדשות תאים. הוא מספק לגוף חלבונים, פחמימות, שומנים, סיבים, נחושת, חומצה פולית וויטמינים מקבוצות B, C ו-E, המעניקים הגנה מפני סימני הזדקנות ומעצימים את זוהר העור.

6. קטניות: עדשים, שעועית וחומוס - עשירות בחלבון צמחי ואבץ, המגביר את מנגנון התחדשות התאים השומר על עור צעיר ומסייע בהעלמת פגמים ואדמומיות.

7. סלמון: דג שמן המהווה מקור מעולה לאומגה 3, המבטיח עור חלק ומשמש גם מקור לחלבונים המעודדים ייצור קולגן וויטמין E, המפחית הופעת צלקות, כתמים וקמטים.

דג סלמון (צילום: אינגאימג')
דג סלמון (צילום: אינגאימג')

8. צדפות: בעלות ברית איתנה במאבק בהזדקנות העור. הן עשירות בוויטמינים (B3, B5, B12 ו-E), חומצות אמינו, ברזל, נחושת, אבץ, סידן וחומצות שומן, מה שהופך אותן עמידות בפני לחץ ושינויי אקלים.

9. קינואה: בעלת השפעה מרפאת על רקמות עור פגומות ומסייעת בשיקומן. היא עשירה בברזל וויטמין B2, הבונים חומר חיוני לייצור אנרגיה בריאה בתאים, ובנוסף נחושת ואבץ התורמים לייצור קולגן וממריצים ייצור חומצה היאלורונית, האחראית על רמת לחות העור.

10. שיבולת שועל: מכילה חומצות אמינו המעודדות את תהליך ייצור הקולגן, שמואט לאחר גיל 30. זו הסיבה לתכונותיה נוגדות הקמטים, המחזקות את גמישות העור וצעירותו. היא עשירה בנוגדי חמצון המפחיתים את השפעתם של גורמים סביבתיים שליליים, ומעכבים הופעת קמטים.

11. שימורי דגים: מלך הדגים המשומרים לעור זוהר הם הטונה, הסרדינים והאנשובי. דגים אלו עשירים באומגה 3, ששומרת על לחות העור ומסייעת לאגירתה. בנוסף, הם מגנים על תאי העור מפני נזקי השמש ומשפרים את תפקודם כמגן טבעי נגד פגעי הסביבה.

טונה (צילום: אינג'אימג')
טונה (צילום: אינג'אימג')

12. זרעי צ'יה: זרעי צ'יה קטנים ועוצמתיים, עמוסים באומגה 3 ששומרת על לחות העור ומגינה עליו מפני יובש. הם אף מעכבים הופעת קמטים מוקדמים וסימני גיל אחרים. יתרון נוסף: זרעי צ'יה מעודדים התחדשות תאים וייצור קולגן, החיוני לעור מוצק וגמיש.

13. תות שדה: התות הוא לא רק מתוק וטעים, אלא גם בעל יתרונות בריאותיים וערכיים לעור. הוא עשיר בוויטמין C ובנוגדי חמצון, המסייעים בעיכוב הופעת קמטים מוקדמים. בנוסף, הוא מכיל ויטמינים מקבוצות A ו-K, מגנזיום, חומצה פולית, זרחן, נוגדי חמצון נוספים, פלבונואידים וחומצה וויליקית - שילוב מעניק זוהר ויופי לעור.