בשיא עומסי החורף, אירוע חמור בבתי החולים בישראל: משרד הבריאות מעדכן על קריסת התוכנה הרפואית "קמיליון" המשמשת לניהול וטיפול המבקרים בחדרי המיון והמאושפזים במחלקות. כתוצאה מהתקלה נרשמו למטופלים תרופות שגויות. היקף הליקוי עדיין נמצא בבדיקה.

תוכנת ה"קמיליון" פרי פיתוח חברת התוכנה "אלעד מערכות" היא רכיב המחשוב המרכזי של בתי החולים בישראל. התוכנה מאפשרת לצפות בטבלה במבט ישיר שעליה כלל המאושפזים במחלקה או בחדר המיון וסטטוס הטיפול בהם. באמצעות רובריקות צבעוניות ניתן להבחין בבדיקות מעבדה והדמיה, יועצים, שחרורים ונתונים רבים נוספים. כל לחיצה על שם המטופל פותחת את מסך הקבלה המלא והמפורט ובו כלל הנתונים המלאים. 

לפני 10 ימים התקבלו במשרד הבריאות דיווחים ראשונים מאחד מבתי החולים על טעויות ברישום התרופות אצל חלק מהמאושפזים: לרשומה הרפואית של אותם מטופלים זלגו תרופות קבועות שגויות במכתבי השחרור. לאחר קבלת עוד ועוד דיווחים כאלה, פתח משרד הבריאות בבדיקה שהיקפה ומשמעותה עדיין נבחנים. בתי החולים קיבלו הנחיות לוודא אצל כל מטופל כי התרופות שהוא מקבל הן התרופות שלו. 

במשרד הבריאות מעריכים כי מדובר לפחות בעשרות רבות של חולים ועדיין לא ברור האם נעשו טעויות במהלך אשפוז החולים או רק בהמלצות התרופות בשחרור. על פי המסתמן לא נרשמו טעויות אחרות בניהול המטופל, כמו בדיקות מעבדה והדמיות. חברת התוכנה הצליחה לפתור זמנית את התקלה, אך לא ברור כאמור אלו חולים נפגעו. בחברת הפיתוח בודקים האם מדובר באירוע סייבר.

בינתיים הורה משרד הבריאות לצוותים הרפואיים בבתי החולים לוודא בקפדנות את רישום הטיפול התרופתי במהלך האשפוז ובמעמד השחרור, ולצוותים הרפואיים בקופות החולים לבדוק כי התרופות הנכונות והמינונים שלהם נרשמו באופן תקין.  גורם בכיר במשרד הבריאות מסר: "אנחנו בעיצומו של תחקיר של התקלה כדי להבין מה ההיקף והמשמעויות שלה. ביקשנו מהצוותים בבתי החולים וגם מהרופאים המטפלים לבדוק את התרופות והמינונים שנרשמו בתוכנה ובמכתבי השחרור".