זה אחד החורפים העמוסים ביותר בבתי החולים בישראל בשנים האחרונות: שיעורי התפוסה בחלק מהמרכזים הרפואיים הגיעו בשבועות האחרונים גם ל-200% ויותר בחדרי המיון והמחלקות הפנימיות, ובבתי החולים דיווחו ל"מעריב" כי במקרים מסויימים הגיעו זמני ההמתנה בחדר המיון גם ל-15 שעות ויותר. 

כלכלת ישראל נוהלה כאילו ה-7.10 לא אירע, עד שהגיעה המכה ממוד'יס | יהודה שרוני
דילמת רפיח במוקד: ישראל נעה בין המתיחות מול ביידן לזו מול קהיר

העומסים הכבדים גורמים לתגובת שרשרת שבה גם צוותי מד"א אינם יכולים להעביר את החולים מהאמבולנס למיטת חדר המיון ונאלצים לעתים להתעכב לקריאות נוספות. הצפיפות הגבוהה גם במחלקות הפנימיות גורמת לפקק נוסף בחדרי המיון, משום שהצוותים אינם יכולים להעלות את החולים הקשים לאישפוז.

לפני כשש שנים חנך משרד הבריאות מערכת ממוחשבת חדישה לניהול העומסים בכל המרכזים הרפואיים ברחבי הארץ. המערכת קלטה דיווחים על חדרי המיון ומחלקות האישפוז ואיפשרה למשרד הבריאות לערוך בקרות על משך הטיפול, המחסור במיטות אישפוז וצוותים רפואיים ורמת הצפיפות במרכזים הרפואיים. 

עם פרוץ מגפת הקורונה, העלה משרד הבריאות את הנתונים גם לדאשבורד הקורונה ואיפשר לציבור הצצה לחלק מנתוני העומסים. אלא שהאתר הוסר מהאוויר זמן קצר אחרי השקתו. בשל העומסים הכבדים בחורף הזה החליט משרד הבריאות להעלות מחדש אתר מעודכן דומה. 

מימשק העומסים שיעלה בקרוב לאתר "עולם הדאטה של משרד הבריאות" יופיע כלשונית שתתאר בצורה גרפית את פיזור העומסים בחדרי המיון וייתכן שגם במחלקות האישפוז. בתוך כך נערכים במשרד הבריאות לטיפול בעומסים הכבדים בבתי החולים: בתוך כך הורו במשרד על תגבור משמרות האחים והאחיות תמורת תוספת תשלום. 

משרד הבריאות אישר כי אתר העומסים בשלבי פיתוח אחרונים והוסיף: "בעונת החורף חלה עליה בכמות המטופלים עקב תחלואה נשימתית. חטיבת הרפואה במשרד מנטרת את מצב העומס בבתי החולים ובמידת הצורך מנחה את מד"א לוויסות ראשוני ושניוני של מטופלים. בנוסף הוחלט על תוספת משמרות מיוחדת לאחים ולאחיות תוך מתן תגמול מוגדל. תוכנית המיטות שפורסמה החודש כוללת גם תגבור משמעותי של המחלקות הפנימיות".