אבטחה כבדה עוטפת את הצוות הרפואי שמטפל בשני החטופים שחולצו הלילה אל המרכז הרפואי שיבא, לואיס הר ופרננדו מאמן. השניים שניצלו משבי החמאס בפעולה הירואית של צה"ל הועברו היום (שני) לפנות בוקר לאשפוז במתחם המיועד לחטופים ששבים, והם עוברים בדיקות ראשוניות וטיפולים דחופים.

ואז כל השכונה נדלקה ברפיח: זה מה שקרה בחמ"ל בזמן החילוץ | בן כספית
העולם נדהם מהמבצע ברפיח: "הצלחה משמעותית מבחינה סמלית לישראל"

על פי הידוע מבני משפחותיהם, הניצולים סבלו מהרעבה קשה בתנאי היגיינה ירודים ולא קיבלו טיפול תרופתי. המצב קריטי במיוחד עבור לואיס נורברטו הר בן ה-70, הזקוק לתרופות מצילות חיים לטיפול בסוכרת ולחץ דם, ולמחולל חמצן.

"התעודדנו לראות אותם שבים בחיים" אומר ל"מעריב" הפרופ' חגי לוין, ראש מערך הרפואה במטה החטופים, "אם אכן המידע שנמסר למשפחות מהימן והם לא קיבלו את התרופות, מדובר בהפרה של ההבטחה וזה מטריד ביותר. אנחנו מודאגים מאוד לחייהם, ולגורלם של שאר החטופים שנמצאים בתנאים לא אנושיים וזקוקים להצלה ולטיפול".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

המסגד שהופצץ ברפיח במבצע לשחרור החטופים (צילום :רשתות ערביות)

"יש חטופים רבים שחולים במחלות כרוניות מסכנות חיים", מוסיף פרופ' לוין, "כל עיכוב בטיפול שלהם פירושו סכנת חיים או פגיעה בלתי הפיכה. הקטארים נתנו הבטחה מפורשת גם למשפחות במהלך הפגישות וגם לצרפתים שהתרופות תגענה ליעדם ושתהיה הוכחה לדבר הזה. הוכחה לא קיבלנו, ולגבי ההגעה אני מקווה מאוד שלא נגלה שהתרופות לא הגיעו ליעדם. ימים יגידו מה מצבו הרפואי של לואיס, כרגע מנסים לייצב את מצבו לאחר בדיקות, אבל אין ספק שהשבי בתנאים הבלתי אנושיים האלה הוא סכנת חיים מיידית".