מחקר חדש שנערך בניו זילנד, מצא שאכילת קיווי יכולה לשפר את מצב הרוח שלכם תוך ארבעה ימים בלבד! המחקר, שפורסם בכתב העת British Journal of Nutrition, מצא שכמות משמעותית של משתתפים חוו שיפור במצב הרוח לאחר צריכת הקיווי.

"מכיוון ששינויים קטנים בתזונה כמו הוספת קיווי יכולים להשפיע על איך שאנחנו מרגישים כל יום, המידע חשוב מאוד עבור אנשים רבים", אמרה טמלין קונר, מחברת שותפה במחקר ומרצה לפסיכולוגיה באוניברסיטת Otago. החוקרים ייחסו את ההשפעה החיובית על מצב הרוח לתכולת ויטמין C הגבוהה של הפרי, הידוע בתרומתו למצב הרוח, חיוניות ועוד יתרונות בריאותיים.

קיווי (צילום: אינג'אימג')
קיווי (צילום: אינג'אימג')

כדי לבחון את ההשפעה של קיווי על מצב הרוח, ערכו החוקרים ניסוי תזונה בקרב 155 מבוגרים עם רמות נמוכות של ויטמין C. במשך שמונה שבועות צרכו המשתתפים תרופת דמה, תוסף ויטמין C במינון של 250 מ"ג, או שני קיווי ביום. במהלך הניסוי, דיווחו המשתתפים על תחושת חיוניות, מצב רוח, איכות שינה ופעילות גופנית.

המחקר גילה ששתי הקבוצות שחיזקו את צריכת ויטמין C (תוסף או קיווי) חוו שיפור במצב הרוח, אולם רק בקבוצת הקיווי דווחו המשתתפים על הגברת תחושת ההצלחה האישית. יתרה מכך, בקבוצת הקיווי נצפתה עלייה בחיוניות ובמצב הרוח תוך ארבעה ימים בלבד, כאשר ההשפעה הגיעה לשיאה לאחר כ-14-16 ימים.

קיווי (צילום: אינג'אימג')
קיווי (צילום: אינג'אימג')

"למשתתפים במחקר שלנו הייתה מלכתחילה בריאות נפשית טובה יחסית, כך שלא היה להם הרבה מקום לשיפור, אולם גם הם דיווחו על יתרונות צריכת הקיווי או תוספי ויטמין C", אמר ד"ר בן פלטשר, החוקר הראשי. יש לציין שהזן שנבדק במחקר הוא SunGold, בעל פנים בצבע צהוב ולא ירוק, ומכיל פי שלושה יותר ויטמין C מתפוזים ותותים ביחס למשקל אכיל.

לסיכום, המחקר מדגים כיצד "מה שאנחנו אוכלים יכול להשפיע יחסית מהר על איך שאנחנו מרגישים", אמר פלטשר. "אנחנו מעודדים גישה הוליסטית לתזונה ולרווחה, הכוללת שילוב של מאכלים עשירים במגוון רכיבים תזונתיים".