נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר היום (חמישי) כי ארצו קרובה לפיתוח חיסון נגד סרטן. פוטין נאם בפורום בנושא טכנולוגיות עתידיות במוסקבה, והעלה את הטענה שעשויה לחולל מהפכה בעולם הרפואה. 

ביידן צעק על נתניהו, וניתק; בארה"ב שקלו: סנקציות על בן גביר וסמוטריץ' | דיווח
בימין זועמים בעקבות התוכנית האמריקאית: "פרס על הטבח הנורא"

"הגענו קרוב מאוד ליצירת חיסוני סרטן כביכול ותרופות אימונומודולטוריות של דור חדש", אמר פוטין בנאום ששודר בטלוויזיה. "אני מקווה שבקרוב הם ישמשו ביעילות כשיטות לטיפול פרטני", הוסיף, אך לא ציין באיזה סוג סרטן החיסונים המוצעים יתמקדו.

יצוין כי למרות שמספר מדינות פועלות לפיתוח חיסונים לסרטן, זו הפעם הראשונה שמדינה יוצאת בהכרזה. בבריטניה נחתם בשנה שעברה הסכם עם BioNTech הגרמנית להשקת ניסויים קליניים המספקים "טיפולי סרטן מותאמים אישית", במטרה להגיע ל-10,000 חולים עד שנת 2030.

בינתיים, ענקיות הפארמה האמריקאיות Moderna ו-Merck & Co, שנמצאות במהלך מחקר אמצע שלב של חיסון נגד סרטן, אמרו כי הן הפחיתו בחצי את הסיכוי להישנות או למוות ממלנומה - סרטן העור הקטלני ביותר - לאחר שלוש שנות טיפול.

במהלך מגפת הקורונה מוסקבה פיתחה את ה-Sputnik V שלה, שהראה תוצאות יעילות מעודדות כאשר ניתן כחיסון לציבור הרחב. פוטין עצמו אמר שהוא התחסן בחיסון, במטרה להבטיח לאנשים את היעילות והבטיחות שלו. כתוצאה מכך, החיסון נמכר למספר מדינות ברחבי העולם.

אנשים ממתינים בתור לקבלת החיסון הרוסי לקורונה ספוטניק 5. צילום: רויטרס