בית המשפט גזר היום (שני) על איסי רפאילוב 22 שנות מאסר, פיצוי בגובה 200,000 ש"ח למתלוננת ומאסר על תנאי ועל איליזר מאירוב 14 שנות מאסר, פיצוי בגובה 100,000 ש"ח למתלוננת ומאסר על תנאי. הפרקליטה שניהלה את התיק עו"ד רותם יוחנני - הר צוין מפרקליטות מחוז דרום

כזכור, הפרשה המדוברת היא אירוע של אונס קבוצתי שהתרחש ב-12 באוגוסט 2020, באחד מחדרי מלון הים האדום באילת. קבוצה של גברים ונערים ניצלו את שכרותה של נערה צעירה בת 16 בסך הכול, וביצעו בה עבירות מין קשות.  האירוע עורר בזמנו הד תקשורתי נרחב. ב-2 בספטמבר 2020 הוגשם כתב אישום כנגד ארבעה צעירים בעבירה של אונס בנסיבות מחמירות, ושבעה נוספים , בתוכם קטינים, נדרשו להתמודד עם אישומים בדרגות שונות של סיוע לאונס.

לפני כארבעה חודשים, בספטמבר 2023 הורשעו ארבעה מהנאשמים בעבירת אונס בנסיבות מחמירות בצוותא ושבעה נוספים הורשעו בסיוע ובביצוע עבירות מין שונות, חלקם קלות וחלקם חמורות. השופטים בפסק הדין תיארו "אובדן דרך והתפרקות מכללי מצפון ומוסר". סגנית נשיאת בית המשפט המחוזי בבאר שבע אמרה אז במהלך ההרשעה: "רוצים אנו להעביר מסר ברור - מעשה שעשה פרט כחלק מקבוצה, הוא אחראי לו באופן מלא, ולא תהיה לו תרופה בכך שיסתתר מאחורי הקבוצה, או ינסה לחסות מאחורי חבריו. לכל אחד ואחד מהנאשמים, בכל מקום ובכל סיטואציה, האחריות המלאה על מעשיו הוא... אין פטור מאחריות פלילית כי 'כולם היו שם' או 'כולם עשו את זה'

היום בצהרים בשעה 12:30 בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, צפוי להיגזר דינם של שני הבגירים, שהורשעו בעבירות ברף החומרה הגבוה. איסי רפאילוב הורשע בשני מעשי אונס ושתי עבירות של סיוע לאונס, מעשים מגונים ובעבירות פגיעה בפרטיות, ואיליזר מאירוב הורשע באונס ואונס בצוותא. מנהל את התיק מטעם המדינה, התובע עו"ד רותם יוחנני הר ציון, מפרקליטות מחוז דרום (פלילי). כיוון שמדובר בתיק עבירות מין, הדיון כמקובל, צפוי להתקיים בדלתיים סגורות.

מתנועת בונות אלטרנטיבה נמסר: "לפני 3.5 שנים הוקמה תנועת 'בונות אלטרנטיבה' לאחר אותו מקרה אונס מזעזע במלון הים האדום באילת, מתוך אמירה ברורה שלא ניתן יותר לשתוק למול היחס המקל כלפי עברייני מין בישראל. העונש שהוטל היום על שני המורשעים המרכזיים הוא היסטורי בחומרתו ואנו מברכות על כך, ומייחלות ליום בו עונשים שכאלה יהיו דבר שבשגרה ולא דבר שיש להודות עליו אחת לכמה שנים. ליבנו עם הנאנסת, אנו מאמינות לה ובצדקת דרכה ומחזקות את ידיה כל העת".

מאיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית: "אחרי ההרשעה המהדהדת, טוב שבית המשפט נתן תג מחיר סביר למעשים המתועבים שהובילו רפאילוב ומאירוב. פרשת האונס הקבוצתי באילת היא סיפור אימה אישי, וכתב אישום חברתי שהכריח את החברה הישראלית להסתכל במראה - ולהבין כיצד ייתכן שלא גידלה ולו צדיק אחד בסדום. אנו מקוות שקביעת בית המשפט תסמן את המשך הדרך, ושגם שאר השותפים לאונס בחדר 216 יזכו לענישה הולמת. שרית, לאחר 3 וחצי שנים, אנו מקוות שהעונשים יעזרו לך לחתום את הפרק הזה בחייך, וייתנו לך כוח להמשך תהליך השיקום והצמיחה. אנחנו תמיד פה לצידך ומאחוריך".