פרטים חדשים הולכים ומתבהרים על מצבו הרפואי של המלך צ׳רלס: לפני כחודש פרסם הארמון כי המלך סבל מהגדלת בלוטת הערמונית, בגינה עבר פרוצדורה רפואית שבמהלכה התגלה כי הוא לוקה בסרטן

אחרי אבחון מחלת הסרטן: אלו השינויים הצפויים בחייו של המלך צ'ארלס
 
מאז חרושת שמועות התפשטה על מצבו, כשמומחים לאחרונה משוכנעים כי מדובר בסרטן שלפוחית השתן. הסיבה לכך היא כי שלפוחית השתן היא היחידה שניתן להבחין בה במהלך הטיפול בהגדלת הערמונית, וכי הארמון כבר הבהיר לפני חודש שצ׳רלס לא לקה בסרטן הערמונית. 
 
מקור שקרוב לבית המלוכה אמר כי המלך צ׳רלס מתמודד ״היטב״ עם טיפולי הסרטן, אך ישנה דאגה רבה באשר למצבו ויכולתו לתפקד בהמשך.  מדובר במשבר מתמשך בארמון, לאחר שהנסיך הארי ומייגן מרקל עזבו את הממלכה המאוחדת בשנת 2020, ומותה של המלכה אליזבת בשנת 2022. 
 
סרטן שלפוחית השתן בו עלה החשד כי צ׳רלס לקה, הוא מסוג סרטן תאי המעבר – TCC. לסרטן זה כמה דרגות לפי מידת ההתפשטות לרקמה ולאיברים אחרים. מדובר בסרטן השכיח יותר בגברים מאשר בנשים ושכיחותו עולה מגיל 60. הגורמים להופעת הסרטן הזה הם גנטיים, כמו גם עישון הגורם לכמחצית מממקרי סרטן שלפוחית השתן, חשיפה לחומרים תעשייתיים כימיים, וגורמים נוספים. 

תסמיני המחלה כוללים דם בשתן, הפרעות במתן שתן, כאב גב או בטן תחתונה. במקרי סרטן מתקדם התסמינים עלולים לכלול אובדן תיאבון, ירידה במשקל, חולשה ועייפות, נפיחות בכפות הידיים והרגליים, וכאבי עצמות. הטיפול בסרטן כולל ניתוח, כימותרפיה, קרינה, וטיפולים ביולוגיים. חלק מהחולים בסרטן שלפוחית השתן עוברים כריתה של השלפוחית וצריכים לחיות עם הפרשת שתן לתוך שקית חיצונית לגוף (אורוסטומיה). כאשר הסרטן מתגלה בשלב מוקדם ללא גרורות, ניתן להגיע לריפוי מוחלט ב-90% מהמקרים. במקרים בהם הגידול התפשט לאגן או מעבר, אחוזי הריפוי הם פחות מ-10%.