בית המשפט לענייני משפחה בראשון לציון התיר לפרסום הערב (חמישי) כי נמצאו זוג ההורים הגנטיים של הילדה סופיה, שעמדה במרכז פרשת אסותא.

מחדל החלפות העוברים בבית החולים אסותא בראשון לציון ורמת החייל פורסמו בשנת 2022 לאחר שנודע שאישה בשבוע ה-30 להיריונה עברה בדיקה גנטית שהרתה שהעובר שהוחזר לרחמה אינו תואם למטען הגנטי שלה ושל בן זוגה. בעקבות המידע משרד הבריאות הורה על הקמתה של ועדת בדיקה. עשרות נשים שטופלו במרכזים הרפואיים של אסותא זומנו במטרה לאתר את ההורים הביולוגיים של העובר. על אסותא נאסר אז לקבל מטופלות חדשות למחלקת ההפריה החוץ גופית. 

בית חולים אסותא ראשון לציון (צילום: דוברות אסותא)
בית חולים אסותא ראשון לציון (צילום: דוברות אסותא)

 
התינוקת סופיה נולדה ב-26 באוקטובר אותה שנה, והיולדת היתה זו שגידלה אותה וביקשה להמשיך לגדלה. בית החולים המשיך את החיפושים אחר ההורים הביולוגיים. אשתקד הורה בית המשפט המחוזי בלוד על ביצוע בדיקה גנטית לחמישה זוגות ואם יחידנית שטענו כי יש להם קשר גנטי לתינוקת.  בעקבות ממצאי הבדיקה של משרד הבריאות החליט בית משפט מחוזי מרכז לאפשר בדיקה גנטית לזוג נוסף. הוריה הלא ביולוגיים של סופיה שגידלו אותה עתרו לבג״צ שהחליט בספטמבר 2023 לדחות את ערעורם ולאפשר את ביצוען של הבדיקות הגנטיות של הזוג הנוסף שנמצא. באוקטובר 2023 נודע כי בני הזוג הנוסף הם ההורים הגנטיים של התינוקת. 
 
במהלך שנת 2023 התגלו מחדלים נוספים בבית החולים אסותא רמת החייל: במקרה אחד חלה תקלה בתמיסות בה הושרו ביציות מופרות שלא התפתחות והמטופלות נזקקו לעוד טיפולים. במקרה נוסף ילד שנולד בשנת 2018 נמצא שאינו תואם גנטית לאביו, ככל הנראה בשל ערבוב תרומות זרע. משרד הבריאות ערך שימוע לבית החולים אסותא ואסר תחילה על קליטת מטפלות חדשות. בהמשך הומלץ להגביל את מחזורי הטיפול בכל יחידה להפריה חוץ גופית ל-50%. לפני כחודשיים החליט משרד הבריאות על הקלות לאסותא וקבע כי יוכל להעלות את הפעילות במחלקת ההפריה ל-75%.