פעילות גופנית בשעות הערב כמובן עדיפה על לא לעשות בכלל פעילות, אם זה הזמן הפנוי היחיד שלכם, אבל חשוב לזכור – היו מחקרים שהראו שמאחר ופעילות גופנית גורמת להפרשת אנדורפינים מעוררים, אז פעילות בערב עלולה להפחית את היכולת להירדם.

בשעות הצהריים לפעמים פחות נוח – אחרי ארוחה כבדה זה מעיק ומפחית את היכולת שלנו לעשות פעילות ובמקביל גם מפריע לפעילות העיכול. אז מה נשאר לנו? בבוקר. ונכון שלא לכולם יש זמן ואפשרות לבחור אבל אם יש לכם, שימו לב לעוד יתרון: מחקר שפורסם לאחרונה בירחון לקרדיולוגיה בדק האם יש קשר בין מחלות לב לבין השעה בה מבצעים פעילות גופנית.

פעילות גופנית  (צילום: אינגאימג')
פעילות גופנית (צילום: אינגאימג')

החוקרים השתמשו בנתונים של מעל 86,000 אנשים במשקל תקין או עודף משקל קל, במשך 6 שנים, ואת תדירות מחלות לב והתקפי לב בזמן זה. המדד אליו התייחסו הפעם היה מתי הם ביצעו פעילות גופנית - בבוקר, באמצע היום או בערב.

לפי התוצאות המעניינות, פעילות גופנית בשעות הבוקר תרמה לסיכון נמוך משמעותית למחלות לב והתקפי לב, בלי שום קשר לכמות הפעילות שהאנשים ביצעו. פעילות בבוקר גם תרמה לשינה טובה יותר. החוקרים אף המליצו להוסיף הנחייה לפעילות גופנית בבוקר לכל מי שסובל מסיכון למחלות לב.