מלחמת הכוכבים היא כבר לא פנטזיה: סרטון שעלה ביממה האחרונה מדגים את יכולותיו המרשימות של רובוט הבינה המלאכותית האנושי Figure 01. החברה המפתחת Figure  בה השקיעו אינטל, ג'ף בזוס, מיקרוסופט, אנבידיה ו- open AI מעסיקה כיום 60 טכנאים מפתחים מהנדסים ובוחנים שיצרו תוך פחות מ-12 חודשים את הרובוט המשוכלל בעולם.

הבינה המלאכותית כבר באפל מבלי שידעתם: כך תגרמו לאייפון להקריא טקסטים לבד - בקולכם

כפי שניתן לצפות בווידאו, figure 01  הוא בעל שריון מטאלי נוצץ וגופו מורכב מיפרקים שמעניקים לאצבעות, לכתפיים, לזרועות, לראש ולרגליים זוויות תנועה מגוונות. לכל יד יש ארבע אצבעות ואגודל, בעוד שהרגליים חסרות אצבעות כף רגל.

הרובוט שוקל 60 קילוגרמים ומסוגל לשאת כ-20 קילוגרמים ולנוע במהירות של 1.2 מטרים לשניה (כ-4.5 קמ"ש). הרובוט מסוגל לנהל שיחות מלאות עם בני אדם ואף להבין סאב טקסט ולנתח תמונות אותן הוא מצלם סביבו, באמצעות רשת דמוית מערכת העצבים האנושית המעבירה נתונים ומנתחת אותם במהירות.

בווידאו ניתן לצפות במדגים שואל את הרובוט: "מה אתה רואה כעת", תוך שניות ספורות הרובוט השיב מדויק אודות המתרחש סביבו: "אני רואה תפוח עץ אדום במרכז השולחן, צלחות וכוס, ואתה עומד לצידי כשידך על השולחן".

כעת המדגים אומר לו: "האוכל לאכול משהו?" והרובוט השיב: "בוודאי" בעודו מגיש לו את התפוח. המגיש מרוקן לעברו פח אשפה ומשיב לו: "נהדר. תוכל להסביר למה עשית את מה שעשית?" . הרובוט לאחר מספר שניות החל לאסוף את האשפה לתוך סל תוך שהוא משיב לו: "נתתי לך את התפוח כי זה הדבר האכיל היחיד שאני יכול לספק לך מהשולחן". 

הרובוט המשיך לבצע פעולות ולהשיב במדויק על שאלותיו של המגיש. הוא אמנם עדיין מעט איטי, אך יכולותיו מרשימות ביותר ועשויות להשתכלל עוד יותר בשנים הקרובות עם סדרת הפיתוחים שצפויים הודות לכך שהחברה הצליחה לגייס לאחרונה 675 מיליוני דולרים בשלב ב' של מימון הסטארטאפ. 

יארכו עוד שנים ארוכות עד שהרובוטים יוכלו להחליף אותנו בני האדם בתפקוד מלא. אולם שורת היישומים הפוטנציאליים עצומה: מנותני שירותים כמו קופאיות וקופאים, אנשי קבלה, צוותי רפואה, טכנאים ועד סיוע לקשישים בודדים. לנו בני האדם לא יוותר אלא להתפתח קדימה, אל עבר מקצועות מורכבים הרבה יותר מיכולתו של גוש מתכתי ממוחשב.