מאז השבת השחורה חלה עליה של 25% בביקוש לשירותי רפואה וירטואליים. רבים מהפונים הם מפונים המתקשים להגיע לבית החולים עצמו. החלוץ בהקמת בית חולים וירטואלי היה המרכז הרפואי שיבא שעשה זאת כבר בתקופת הקורונה, לצד קופות החולים שהחלו להרחיב את שירותי הייעוץ אונליין. כעת מצטרף אליהם בילינסון עם בית החולים הוירטואלי שלו שיעניק שירותי רפואה מרוחקים לכל מבוטחי הקופות תחת שם המותג "בילינסון NEXT".

מנהל המרכז הרפואי של בלינסון: "עברנו למתכונת של מלחמה"

דרמה בביה"ח בילינסון: גבר נכנס לחדר המיון, איים לרצוח והשליך סכין

בית החולים הווירטואלי פועל בנוסף לשירותי הרפואה הרגילים ובאמצעותו ניתן לקבל את שרותי האונליין הבאים באמצעות טופס 17 מקופת החולים: ייעוץ רופא מומחה באונקולוגיה, המטו-אונקולוגיה, המטולוגיה, גנטיקה, עיניים, עור, נוירולוגיה, נשים, יולדות והשתלות כליה. ייעוץ דיאטניות קליניות, פיזיותרפיה, שיקום דיבור, עו"ס כולל הדרכות וידאו פרטניות וקבוצתיות. הדרכות אחיות בתחומי ריפוי פצעים, סוכרת, אי ספיקת לב, קרוהן, גריאטריה ואלצהיימר.


בנוסף, יהיו שירותי אולטרסאונד ביתי לנשים בהריון המאפשר לבצע באופן עצמאי סריקה לעובר ולשדר את הסרטון למוקד מאויש בכל שעות היממה. חיישן חכם המותקן אצל חולים הסובלים מאי ספיקת לב ומשדר נתונים בזמן אמת לרופאים כדי לוודא שהחולה מאוזן. אשפוז בית: לאחר הביקור במיון במקרים מסויימים יתאפשר אישפוז בית בהשגחת צוות אחיות ורופאים המבקר את החולה בביתו ומנטר את מצבו מרחוק.

"המלחמה חיזקה את הצורך בשירותי רפואה מרחוק" מסביר ד"ר איתן וירטהיים מנהל בתי החולים בילינסון והשרון: "אנחנו רואים תחומים בהם העלייה חדה יותר, מגיעה למעל 50% כמו עיניים, גנטיקה, אורולוגיה ועור. הגדלנו משמעותית את היכולת של בית החולים להעניק שירותי רפואה אונליין בשלבי אבחון, טיפול ומעקב. אנחנו נמצאים בתחילת הדרך, קיימות מגוון טכנולוגיות חדישות המאפשרות לבדוק, לאבחן ולעקוב אחר המטופלים מביתם ועתידות להתווסף עוד טכנולוגיות ושירותים נוספים בהמשך; ברור כי זו מגמה שתלך ותתפתח אצלנו ובהמשך גם במרכזים רפואיים אחרים.

"המטופל של היום, מעדיף לקבל את השירותים הרפואיים בזמן ובמקום אשר נוחים לו - בבית, בדרך לעבודה וכחלק משגרת היום-יום שלו" אמר אלי כהן מנכ"ל כללית, "בבסיס התפישה של הקמת בילינסון NEXT עומדת ההבנה כי בית החולים הוא כבר לא רק מקום פיזי שאליו מגיעים לקבל שירותים רפואיים. הקשר שלנו עם המטופלים מותאם לצרכי התקופה ולצרכים המשתנים של המטופלים ויכול להיעשות בדרכים מגוונות".