פרסום ראשון: אוניברסיטת תל אביב תקצר את משך לימודי הסיעוד לשלוש וחצי שנים במקום ארבע שנים, זאת כדי שהאחיות והאחים יוכלו להתחיל בעבודתם בבתי החולים מהר יותר ויתנו מענה למחסור החמור בצוותים הרפואיים. 

החוג לסיעוד החליט על היוזמה החדשה לאור מלחמת חרבות ברזל, והמחסור החמור בישראל של מספר האחים והאחיות לנפש, שהוא נמוך בהרבה ממדינות המערב. כבר כיום קורעים צוותי הסיעוד תחת העומס הכבד שמוביל לא רק לצפיפות גבוהה בבתי חולים ול"פקקים" בחדרי המיון, אלא גם לקריסת הצוותים. מלחמת חרבות ברזל הובילה לאלפי פצועים ולעומסים כבדים עוד יותר, מה שהוביל לתוכנית החדשה.

על פי היוזמה שבשלב זה תתבצע בקרב הסטודנטיות והסטודנטים לסיעוד בתל אביב, לימודי התואר הראשון ימשכו 3 וחצי שנים ולא 4 שנים כפי שהיה נהוג עד כה. בזכות קיצור משך הלימודים יוכלו הבוגרות והבוגרים לגשת לבחינת הרישוי הממשלתית כבר בחודש מרץ ולא בספטמבר, מה שיאפשר את כניסתם לעבודה חצי שנה מוקדם יותר. 

הקמפוס ברמת אביב. קיצור הסיליבוס (צילום: דוברות אוניברסיטת תל אביב)
הקמפוס ברמת אביב. קיצור הסיליבוס (צילום: דוברות אוניברסיטת תל אביב)

בחוג לסיעוד מדגישים כי העדכון הוא רק באופן פריסת הקורסים שיוזזו בין סמסטרים ומשנה אחת לשנה אחרת,  ולא בהיקף שעות הקורסים והשעות והדרישות האקדמיות שנותרו זהות וללא כל שינוי. באוניברסיטה מדגישים כי ההחלטה נעשתה על דעת משרד הבריאות. 

"היוזמה לעדכון פריסת הקורסים נועדה לאפשר לבוגרות ולבוגרים שלנו להקדים את כניסתם לבתי החולים ולמרפאות ולחזק את הצוותים הרפואיים בכוח אדם מיומן" הסבירה פרופ' צביה בר-נוי, ראש החוג לסיעוד, לאור הצרכים הלאומיים, החלטנו לבחון את פריסת הקורסים ונוכחנו לדעת שניתן להתאים את תכנית הלימודים כך שתסתיים בסוף סמסטר א' של השנה הרביעית וזאת מבלי להעמיס על הסטודנטים בשנים האחרות, ובמקביל לשמור על הרמה האקדמית הגבוהה והשאיפה למצוינות המאפיינים את החוג ואת אוניברסיטת תל אביב. השינוי הזה יאפשר לבוגרים לקבל  תעודת הסמכה של אחות ואח אקדמי מוסמך חצי שנה מוקדם יותר, ולהשתלב בשוק העבודה. יוזמה זו מצטרפת לשורה של יוזמות נוספות שהחוג מקדם במטרה להתגייס למשימה הלאומית ולתרום להגדלה של מספר האחים והאחיות במדינת ישראל".