החג הססגוני של יהדות מרוקו – והמחיר הקלורי הכבד: זה יקרה מחר בערב, כשחגיגות המימונה יחלו ברחבי הארץ ושולחנות האירוח יתמלאו בממתקים עתירי הפחמימות, השומנים והסוכרים. מי שמסוגל לדגום טעימה קטנה, יעבור את החגיגה הקולינרית בשלום, אבל אחרים עלולים לשלם באלפי קלוריות בערב אחד.

הדיאטה המטורפת של נטע ברזילי: כך היא נראית היום
ארגון הבריאות העולמי: "כך הצלנו 150 מיליון איש ממוות ב-50 השנים האחרונות"

המימונה כזכור נחגג בישראל בצאת חג הפסח, והוא חלק ממסורת יהדות מרוקו, אלג'יר, תוניס ולוב המסמלת את בואו של האביב, את השגשוג, הפריון והחידוש. כחלק מהחגיגות נהוג לערוך שולחן הגדוש במגוון רחב של מאכלים מתוקים מסורתיים.

המאכל המרכזי והמזוהה ביותר עם המימונה הוא המופלטה: בצק דק מטוען בשמן המוגש כשלצידו דבש, חמאה, סילאן או ריבה. לצד המופלטה נהוג להגיש ממתקים מרוקאים נוספים ובהם בקלאווה, עוגיות מרוקאיות מטוגנות המכונות שבקייה, סופגניית הספינג', שבקייה, תמרים ממולאים, מרציפן ומיני תרגימא אחרים.

הערב מלווה במוסיקה מרוקאית אותנטית, ריקודים ושירים אל תוך הלילה. כידוע אל החגיגות נוהגים להגיע גם שרים וחברי כנסת התופסים הזדמנות למינגלינג ולתיעוד מצולם בכתבות התקשורת המסקרת את המימונה.

בנימין נתניהו ושרה במימונה (צילום: רויטרס)
בנימין נתניהו ושרה במימונה (צילום: רויטרס)

כאמור המימונה היא חג עתיר קלוריות. כך למשל, ערכה הקלורי של מופלטה אחת הוא כ-300 קלוריות, הספינג' יעלה לכם כ-250 קלוריות, בקלאווה אחת עשויה להגיע גם ל-400 קלוריות ליחידה, השבקייה המטוגנת גובה מחיר של כ-350 קלוריות ועוגיות מרוקאיות מכילות אף הן כ-300 קלוריות. 

איך תוכלו למזער את הנזק הקלורי מהחגיגות? הקפידו על שתיה מרובה ואל תגיעו לחגיגת המימונה רעבים. זה ימנע מכם לבלוס כמויות גדולות של מתוקים עקב נפילת סוכר. העדיפו לדגום ולטעום, ולא לאכול יחידה שלמה. כדאי להימנע מהמאכלים המטוגנים, או לספוג את עודפי השמן ככל האפשר בנייר סופג.

לצד האכילה, כדאי גם לשרוף קצת קלוריות: 30 דקות של ריקוד סוער יכול לסייע לכם לשרוף כ-300 קלוריות. תוכלו לשרוף עוד כמה קלוריות בעזרה למארחים. ואם בכל זאת חרגתם משמעותית מהקלוריות, אל תחושו באשמה, מחר הוא עוד יום שבו תוכל לפתוח שבוע חדש עם פעילות גופנית שתכפה על המתוקים שצרכתם. תרבחו ותסעדו.