45% מהגברים בישראל נוחרים בעת השינה בלילה, לעומת 28% מהנשים. כך עולה מבדיקה שערכה הנטורופטית אורית אביב מרשת "ניצת הדובדבן". אשר לשינה עצמה, 60% מהישראלים מעדיפים להירדם בשכיבה על הצד, 15% נרדמים על הגב, 19% על הבטן ו־6% משנים את תנוחת ההירדמות.

לאביב יש כמה וכמה המלצות לשיפור איכות השינה. אחד הטיפים החשובים הוא הקפדה על תזונת ערב מאוזנת שתסייע בתהליך ההירדמות ותגביר את איכות השינה. "הימנעו מארוחה כבדה ועתירת שומן ובשרים", היא מייעצת. "ארוחה כזאת גורמת אומנם לתחושת עייפות, אך היא אינה מיטיבה עם השינה, בשל העיכול הארוך שהיא מעמיסה על הגוף".

אז מה כן? "למשל מרק כתום, דייסת שיבולת שועל, אנטיפסטי, ממרח אבוקדו, ממרח חומוס ביתי, דגים או קינואה עם ירקות מבושלים, ומומלץ להוסיף אגוזים ושקדים בצורתם הטבעית".


אביב מתנגדת בתוקף לצריכת קפאין בשעות הערב: "הקפאין מצוי לא רק בקפה, אלא גם בתה מתוק, במשקאות ממותקים, בשוקולד ובקקאו. ככל שהשוקולד
מריר יותר תכולת הקפאין גבוהה יותר". לעומת זאת היא ממליצה על תה ללא קפאין, כגון קמומיל, מליסה, פסיפלורה וטיליה, חליטות מרגיעות המתאימות במיוחד כהכנה לשינה טובה. "ככל שאנו רגועים יותר כך תשתפר השינה שלנו".

להשלמת ההכנה לשינה, יש לה המלצה לא שגרתית: "השימוש בשמנים אתריים מסייע להרגעה, לאיזון של המערכת העצבית, להפחתת נדודי שינה ולשיפור איכות השינה. השמן המוכר ביותר הוא הלבנדר. אפשר לטפטף ממנו טיפה־שתיים על הכרית או לשים במבער שמנים שמפיץ את הריח".

גם צפייה בטלוויזיה אינה מומלצת: "חשיפה לאור המסכים גורמת לירידה ברמות המלטונין, שמופרש מהמוח בשעות הערב ומכניס את הגוף לתהליכי שינה ובנייה".