נמשכת מחאת הרופאים במחלקות הפנימיות בבתי החולים על העומסים הכבדים. גם היום (שני) העבירו מנהללי המחלקות את הנתונים הקשים אודות מספרי המאושפזים בבית החולים השונים - שהם הרבה מעבר לקיבולת הרגילה. על פי הנתונים, בכל בית החולים יש תפוסה של מעל 100%, כלומר מספר החולים גדול ממספר המיטות במחלקה ואילו מספר הרופאים נמוך מאוד.



כך למשל, בבית החולים האנגלי בנצרת, יש תקן ל-28 מיטות, אולם כרגע מאושפזים 41 חולים בהם מטפלים שלושה רופאים מומחים, ארבעה מתמחים ושני סטאז'רים. בבית החולים הלל יפה בחדרה יש תקן ל-36 חולים, אולם בפועל מאושפזים בו 48 איש, מהם שמונה מונשמים. הצוות הרפואי שמטפל בהם מונה שני רופאים מומחים, שלושה מתמחים וסטאז׳ר בודד. בבית החולים זיו בצפת יש 45 מאושפזים על 32 מיטות, בבית החולים שיבא בתל השומר יש 47 חולים על 36 מיטות. מספרים דומים נרשמים גם בבתי חולים נוספים.



"קריסת המחלקות הפנימיות אינה גזירה משמים", אומר פרופ' אבישי אליס, יו"ר האיגוד הישראלי לרפואה פנימית. לדבריו, "כל עוד תעריף יום אשפוז בפנימית יישאר מחיר רצפה - הפסדי עבור הנהלות בתיה"ח, כל עוד משרד הבריאות לא יקדם את מודל התמרוץ וההשקעה בפנימיות, שהובטח בקיץ (בדומה למודל שהונהג במלר"דים ובפגיות), כל עוד ראש הממשלה, האוצר ומשרד הבריאות ימשיכו לשבת על הגדר – לא יחול מילימטר שינוי",



מנהלי המחלקות הפנימיות שבקריסה מספרים כי העומס מביא לירידה באיכות הטיפול הרפואי, לשחרורים מוקדמים מידי בלית ברירה, לפגיעה קשה באיכות הוראת המתמחים והסטאז'רים ולחוויית קרב נואשת ומתישה, ללא תחמושת מספקת, על חיי המאושפזים.