בית המשפט העליון חייב היום (שני) את שר האוצר משה כחלון להשוות את המס בין הסיגריות הרגילות לטבק לגלגול, זאת בעקבות עתירה שהוגשה לבג"ץ ע"י המיזם למיגור העישון. אל העתירה הצטרפו גם האגודה למלחמה בסרטן וההסתדרות הרפואית, מתוך אמונה שהעלאת המחירים תוביל להפחתת שיעור המעשנים בישראל. מנכ"לית המיזם, שירה כסלו, שוחחה עם ענת דוידוב ב-103FM וטענה כי הניצחון בעתירה הוא "ניצחון לטובת בריאות העם".

לדבריה, "הסיפור החל בשנת 2013, כשממשלת ישראל החליטה להעלות את המס על מוצרי הטבק למיניהם, כאשר בפועל העלתה את מס הגלגול רק בחצי מגובה המס. ההחלטה יצרה פער בין המס על הטבק לגלגול לעומת הסיגריות בקופסה, דבר שגרם למעשנים לעבור מסיגריות בקופסה לטבק בגלגול".
 
"ההסתדרות הרפואית הבהירה חד וחלק שאין הבדל בריאותי בנזקים בין הטבק לגלגול לסיגריות", הסבירה כסלו. "בג"ץ אישר את העתירה וחידד שאין טעם לייצר את הפער בין הטבק לגלגול לחפיסות הסיגריות ובכך קבע שיש לבצע תיקון בעיוות המס כך שהוא יכול על כל המוצרים. 


 
"אני מברכת על ההחלטה של בית המשפט. בית המשפט לא רק אישר את העתירה, אלא גם דרש את יישומה באופן מידי. השר יידרש באופן מידי להוציא צו ולחתום עליו. אנחנו נמשיך לעקוב כדי לוודא שהצו אכן ייחתם. מי שתעשה את החישובים תהיה רשות המיסים, בית המשפט לא נכנס לסוג המיסוי אך דורש השוואה בין השניים. להערכתי תהיה תוספת של בין 20-50 שקלים, בהתאם לגודל החפיסה".